Gå til innhold

fly med liten baby....


Sprudle *født en liten jente*

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta fly med datteren min på 4mnd nå til helga... er det tidlig å ta hun med på flytur?

hvordan er det med å frakte vogn og bilsete? kan jeg ha med begge deler uten og betale overlast?

hvordan er det ellers å ha en liten krabat på et trangt fly?

kjenner jeg begynner å grue meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-) Tok fly me Carina da ho var 7 uker. Nå er ho 10 uker. Gikk bare bra:-) Hadde me storesøster også, så litt svett ble jeg allikevel;-)) Hadde ikkje vogn og sånt me da.. Så veit ikkje om du må betale overlast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,kan jeg tenke meg til... :) takk for svar... skal ha med min søster på 16 så det er jo god hjelp i hun!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv ut å fly med Sigrid neste uke. Da er hun 11 uker gammel. Vi har sjekket litt, men ikke funnet svar på om man må betale overvekt på vogn og bilstol. Noen flyselskaper tillater at man tar med bilstol på flyet hvis det kan festes i 2-punktssele.

 

Når du reiser med baby får du gå ombord først. Da kan det være en god idé å velge et sete forrerst der det er best plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

 

det er dessverre ikke alltid man får lov til å gå først inn i flyet.

ikke hvis man reiser med sterling... å noen ganger med widerø.

jeg har mange ganger kommet inn sist..

kjempe irriterende.

 

når jeg har reiset har jeg ikke reist med barnevogn.

men har lest inne på Bim, at barnevogn er gratis.

å at det er mange som fyller barnevognen opp med små ting.

slik at de ikke betaler overlast på bagasjen.

 

ang det med bilstol, så har jeg hatt med meg den flere ganger.

har villet sjekke den inn,men har fått beskjed om at jeg bare kunne ta den med meg i flyet .(selv om barnestolen IKKe ville få plass i hatt hyllen)

så jeg har vært heldig å sittet alene alle gangene...

men jeg ville helst ha vært fri for å hatt barnestolen,for den er ganske tung å bære.

man kan jo få låne små vogner på flyplassen,men de er beregnet for litt større barn.

 

ellers så syns jeg det går fint å reise.

jeg prøver å unngå amme når flyet skal til å lette.

for det er ganske ubehagelig.

så da gir jeg henne heller en smokk.

 

har også med meg et lite teppe som jeg legger over skulder og ned over hode når jeg ammer,så jeg ikke blotter meg til hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde Aurora med på fly første gang da hun var 13 dager gammel og det gikk helt fint. Hun sov fra Oslo til Stavanger... Det har blitt noen tur/returer mellom Oslo og Stavanger etter at hun ble født så nå er hun snart skikkelig erfaren... :-) Den ene gangen var ikke flyet fullt og da fikk vi lov å ha med bilsete og fikk eget sete ombord i flyet, men ellers har hun sittet på fanget til en av oss. Ingen problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til... Å ta med barnevogn er helt gratis og den sendes som spesialbagasje. Det er litt stress å selv måtte pakke den inn men ellers skal det gå bra. Bilsete sendes også som spesialbagasje hvis dere ikke får ha det med ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...