Gå til innhold

Erfaring med forovervendt morkake??

Anbefalte innlegg

Da jeg var på ultralyd i uke 19 fortalte de at morkaka lå foran fosteret. dette var grunnen til at bevegelsene var vanskelig å kjenne. Morkaka lå muligens også ned mot fødselskanalen. Jeg var litt overveldet over å få se den lille, så spørsmålene har ikke dukket opp før nå.. Fikk time til ekstra ultralyd i uke 32.

Noen som har erfaringer med dette??

Hva har det å si for fødselen? Må jeg ta keisersnitt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8208153-erfaring-med-forovervendt-morkake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at den ligger foran fosteret (foranliggende morkake) tror jeg ikke har noe å si, det bare demper det du kjenner av bevegelser. Men hvis den ligger ned mot fødselskanalen (forliggende morkake) må dette følges opp utover i svangerskapet. Hvis den fortsatt ligger langt ned ved sjekk rundt uke 30-32 (bruker å få ny ul da ved forliggende morkake) så vil nok keisersnitt bli vurdert ja. Tror de har noen mål og marginer på dette.

Jeg har forliggende morkake denne gang, den ligger 1/2 cm fra mormunnen nå (uke 25), og jeg har hatt blødninger den siste uka og måtte sykemeldes pga det. Skal på sjekk i mars, hvis den da ikke har flyttet seg blir det ks-samtale på meg..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...