Gå til innhold

Dere som gir mme.....


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

Hvor ofte og hvor mye gir dere?? har babyen "fast mat rutine"???

Jeg må gi mme en periode for jeg må gå på antibiotika pga sår på brystvorta.... og lurer så på hvordan jeg skal gjøre det med maten- mme metter vel lengre enn mm??

noen som har erfaringer de vil dele?? (om hvordan dere gjør det, og hvordan dere gjorde det om dere ikke begynte m mme rett etter fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kombinerer mm og mme. Jeg har nok litt lite melk som også kommer tregt ut (i tillegg til sår osv)

 

Nå ammer jeg stort sett 3 - 4 ganger i døgnet (som regel natt og morgen, kanskje en gang midt på dagen)

 

Mme holder i alle fall lengre her. Er vel hardere å fordøye. Når jeg fullammet så ammet jeg opp til 15 ganger om dagen. SLITSOMT og hadde kun 20 min pause mellom hver amming til tider. Dessuten sov hun også lite på dagen. Nå gir jeg 150 ml mme ca 4 ganger i døgnet på dag / kveld. Hun er 7,5 uke. Det er sjelden hun får i seg 150 ml, ligger på mellom 80 - 120 men jeg lager 150 for sikkerhetsskyld.

 

I dag tidlig fikk hun pupp i 30 min, 2 timer etterpå var hun kjempe sulten og helte i seg 150 ml mme.

 

Du kan lage opp noen flasker å ha i kjøleskapet (maks et døgn) så er det lett å varme opp. Jeg gjorde ikke det i begynnelsen men da ble det bare stress. Tar tid å koke opp og avkjøle...... :-)

 

Lykke til! :-)

 

Ang fast rutine. Nå er det i alle fall lettere enn det var med puppen, her blir det ca hver 3 time hvis vi er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariamor får bare flaske. Hun er 7 uker. Lager ferdig 5 stk flasker med 150 ml vann, og med da nan1 oppi, blir det ca 165 ml pr. flaske. Det er det hun spiser i døgnet. Ikke alltid hun spiser opp alt.

 

Frokost: 07-08

Lunsj: 11-12

Middag 15-16

Kvelds 18-19

Siste før natta 21--22

Dette er våre rutiner og vi har hatt det sånn siste to ukene. Veldig deilig med nattsøvnen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lager også flere flasker om gangen og setter i kjøleskapet, har malt oppi fordi mme er litt vanskeligere å fordøye.. det går mellom 2 og 4 timer mellom hvert måltid... lager 150ml flasker, og de blir som regel tomme, Ask er 7 uker i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Får mme når han er sulten. Det kan gå 2-4 timer imellom og han drikker somregel max 100 ml ferdig blanding.

Samme intervaller om natta også. Han er 9 uker og en liten kar. Men følger fint sin egen vekstkurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer alltid før hun får mme. Aner jo ikke hvor mye morsmelk hun får i seg, men som regel drikker hun mellom 50-100 ml collett til hvert måltid på dagen. Dvs 4-5 flasker. (hun får bare pupp på natta.)

 

Det blir jo litt anderledes når du kun skal gi mme. Jeg ville kanskje starta med å lage opp cirka 150 ml til hvert måltid. Etterj\hvert ser du hvor mye han krever:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa får 95% mme og vi følger nesten samme tidskjema som over.

Dvs. ca 4 timer mellom måltidene.

Vi har mating:

8, 12, 16, 20 og ca 03

 

Vesla må være skikkelig sulten får hun får melken, hvis ikke blir suger hun ikke nok melk og da blir det flere små måltider (og det vil jeg ikke ha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter flasker med kokende vann i kjøleskapet 140ml, har også bittelitt malt i hver flaske. varmer opp etterhvert som hun skal spise og har pulveret i. Får mat ca 8, 11,14,17,20 og 23 og natta varierer fra 0 måltider til 2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...