pusers med vesla Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 jeg er 38+1 eller 39 +1, og hodet vil ikke feste seg.. hjelp.. hva kan jeg gjøre...? jeg er førstegangsfødene.. noen som har tips..??
Gaara Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Du kan la vare å bekymre deg...det er ikke uvanlig at hodet fester seg først når fødselen er i gang.
m@rie82 Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 hei! tror ikke det er så mye du kan gjøre akkurat. det er ikke alltid hodet fester seg før fødselen. begynner fødselen og du er usikker på om hodet er festet, skal du legge deg ned. men hvem vet, kanskje det fester seg snart?
gullungemamma'n til 3!! ;-) Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 hodet behøver ikke og feste seg. Hos meg med min første mente legen helt til den siste kontrollen på termin at det ikke var festet, men da vi kom på føden 5 dager etter så mente jordmor det var festet. Så lenge hodet ligger ned mot bekkenet og barnet ikke driver og snur seg så går det bra skal du se. Har ikke hørt om noe man kan gjøre heller dessverre.
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 hei. jeg er 39+2 og her er heller ikke hodet festet. jordmor sa til meg at hvis vannet skulle gå, så skulle jeg ikke vandre rundt å gjøre en masse ting, men sette meg ned og ringe føden. der ville jeg få beskjed om hva vi skulle gjøre (kjøre opp selv eller om vi må ringe etter ambulanse..) det var ingenting å bekymre seg for.
jonapona Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Jeg er annengangs nå, og hodet har ikke festet seg (så vidt jeg vet) -3 dager til termin nå. Forrige gang var jeg hos jordmor dagen før lillegutt kom (9 dager før termin), og heller ikke da hadde hodet festet seg. Kan trøste deg med at det kommer til å gå veldig bra! Og så må jeg si at sist fikk jeg beskjed av jordmor at det ikke var noe som tydet på at lillegutt var klar for å komme ut på en god stund, og så satte fødselen i gang dagen etter Tror ikke alltid de vet hva de snakker om.
frøy@ Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Hei, Snakket med jordmor om dette i går og hun sa det var veldig synd at det var så mye snakk om dette med om hodet er festet eller ikke, fordi det spiller egentlig ingen rolle. Når fødselen starter vil hodet på naturlig vis synke ned i bekkenet uansett, så ikke stress med dette i det hele tatt! :-) Hun hevdet også at dette med at man skal legge seg ned dersom fødselen starter og hodet ikke er festet er "steinaldersk". Babyen skal tross alt ned og ut, så det er bedre å benytte seg av tyngdekraften og holde seg oppreist..men det er min jordmor da.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå