Gå til innhold

Solskinnshistorier til en med 1SA + 1MA??

*bombobadilla*m*BABY<3+spire

Anbefalte innlegg

Dette må jo være riktig forum... Har bestemt oss for å prøve igjen etter andre spontanabort på to år. Først SA i uke 7, så MA i uke 9 (oppdaget i uke 11). Nå har vi grini fra oss og er klare til å prøve på nytt, men det er med blandede følelser.. grugleder oss. Noen som har noen solskinnshistorier å dele???

Vet ikke om jeg tør å stole på kroppen min igjen, selvom alle sier at det var noe galt med fosteret... Så jeg lurte på å spørre legen om progesteron og blodfortynnende. Noen erfaringer??? (og kan man få det etter "bare" to spontanaborter)

Veldig glad for svar :-)

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har opplevd 2 MA, en i uke 9 og en i uke 16. Etter jeg hadde siste MA fikk jeg sjekket hormonnivåene mine hos legen. Hadde hørt at hormonnmangel kunne være årsak MA.

Prøvene mine var fine og etter 6mnd ble jeg gravid igjen og denne gangen gikk det bra! Gutten min er født 3 mnd for tidlig pga svangerskapsforgiftning men han har ingen men av det. Gutten min er i dag 2 år og akkurat som alle andre 2åringer.

Nå er jeg gravid igjen i uke 15 og denne gangen går jeg på blodfortynnende og blodtrykksmedisin og får masse ekstra oppfølging. Fikk også noe ekstra oppfølging i forrige svangerskap som feks tidlig UL og timer hos fødselsspesialist. Dette måtte jeg be fastlegen om selv. Man kan få noe ekstra oppfølging, tidlig sykemelding m.m men må ofte be om det selv.

Fikk også beskjed om at MA skyldes fosterskade, men har i ettertid fått beskjed om at det kan skyldes at jeg har en ekstrem form for svangerskapsforgiftning.

Skjønner godt at du grugleder deg. Du har vært gjennom noe jeg ikke ønsker en gang min værste fiende må oppleve. Lykke til med forsøket:-)

Tusen takk for beroligende svar Villeville!! Det er så koselig å høre at det kan gå bra også, tross motang. Gratulerer masse med svangerskapet og lykke til videre!! Så koselig at gutten din får en liten søster eller bror - fin alder å få søsken i også :-)

Heisann!

Selv har jeg hatt to MA og en SA i løpet av 14 mnd (henholdsvis uke11,uke 12 og uke 6) Fikk etter dette henvisning til riksen for utredning. Noe vi ikke fikk time for før i april grunnet lang ventetid.(aborterte sist i des-06) Siden jeg ikke fåt meg til å gå på pillen eller noe ble jeg selvsagt gravid igjen å er nå 5+1. Det førte jeg gjorde da jeg fant ut at jeg var gravid nå siste gang var å ringe gynekologen minå få resept på crinone (hormonet progesteron)og albyl-e(blodfortynnende)

Sjønner godt at dere begge har blanda følelser mtp ny graviditet..har jo selv vært der..ikke kjekt.. :(..men? det er jo verd et forsøk da? Ringe gynekologen din å spørre? Pusje litt selv om du ikke har hatt "alle" tre obligatoriske? Er jo en påkjenning å gå igjennom så mange så.....prøv da vel! Om ikke første legen gyn.går så ring en neste??

Lykketilhilsener fra en som vet hvordan du har d.... :)

Hei jenter!

Jeg ble veldig glad for å høre at det kan gå bra, selv om det har gått galt tidligere :=)

Trengte å høre det! Jeg har liksom bare fått med meg alt som går galt, overalt...

Jeg krysser fingrene for oss alle sammen, jeg!

Stor klem :=)

Hei! Jeg har hatt to SA også. En i uke 7 og en i uke 4. Etter siste SA dro jeg rett til legen og vi fikk time til utredning. Vi skal dit om to uker. Legen nevnte ingenting om 3 obligatoriske.. heldigvis. Han skjønte vel at 2 SA`er er påkjenning nok. Vi prøver som vanlig i mellomtiden og jeg har også tenkt at om jeg blir gravid igjen, skal jeg dra rett til legen å få en undersøkelse.. De gangene jeg har testet positivt har strekene vært veldig svake og det bekymrer meg..

krysser fingerene for oss alle !

Annonse

Hei!

Jeg hadde en ma i uke 11 i januar i fjor, da hadde barnet vært dødt siden uke 8, jeg ble gravid nesten umiddelbart igjen, men da jeg skulle på ul i uke 12 i mai var barnet dødt.

I September i fjor ble jeg på nytt gravid, begynnte med en gang på chrinone og albyl e, jeg vet ikke om dette har hjulpet meg, men nå er jeg meget lykkelig gravid i uke 23 og alt står bra til med den lille jenta i magen min:)

Det kommer veldig an på legen om h*n vil gi det medisiner eller ikke, jeg måtte "shoppe" rundt litt før jeg fikk det som jeg ville. Stå på og ikke gi deg og mest av alt LYKKE TIL!!!!!!!!

Tusen hjertelig takk for svar :-) Blir såååå glad av å lese at det går bra også!!!! Det er virkelig beroligende å høre historiene til dem som har kommet over de "magiske" 12 ukene, som jeg selv synes blir kjempeskmmelt og samtidig spennende å skulle gjennomgå igjen. Ser ut som om konklusjonen blir at man selv må ta ansvar og "shoppe" etter en støttende lege. Trist at det er sånn, men godt å vite at man har medsøstre i samme situasjon :-) Kjempeglad for dere alle sammen, jenter!

Store klemmer til dere alle og masse lykkeønskninger!!! Det betyr så mye for meg å kunne dele dette med dere... Ingen andre jeg tør å brette ut mine bekymringer/ønsker for.... :-)

• 2 uker senere...

Hei:)

E-vitamin og "grønne" grønnsaker (brokkoli, spinat etc.) er "blodfortynnende" og gir bedre gjennomblødning i livmoren.

Jeg har begynt å spise dette etter 1MA + 2SA, og er nå lykkelig gravid i uke 11 - og har vært på UL og sett det lille hjerte slå:))) Herlig følelse...)))

Trodde aldri vi kom til å bli gravide igjen, men nå har lykken snudd..

Lykke til!!

Jeg hadde først en MA og så to SA- den siste i mai-06, så da tok det vel ca 8 mnd...

Har egentlig ikke stressa med babylaging etter den siste aborten, derfor gikk det lang tid før jeg skjønte at jeg var gravid nå (7 uker på veg). Var kvalm og svimmel, men trodde det kom av mye jobbing, så her ble vi overraska kan du si:)))

Stoooor kosmos til deg også=))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...