Gå til innhold

vekta på bebissene..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk antydet vekt på 800-900 g i uke 27+5, noe som er normalt. Magen min er akkurat bittelitt over gjennomsnittet på SF-målet.

Hvis fosteret vokser som det skal antydet de fødselsvekt på 3,5 kg.

Det er jeg igrunn fornøyd med, men regner med det blir litt mer, jeg da................

Annonse

Uff... nå ble jeg skikkelig stressa. Tenk om gullet vårt er kembo når han/hun kommer ut!? Og jeg som gleder meg så veldig*kremt* til fødselen fra før. Hjelp! Men han sa at 900gr var gjennomsnittlig i 26 uke... Og på babyverden står det at i uke 26 er 900gr gjennomsnittet, mens på barnimagen står det 850gr. Så da får vi bare håpe på at ikke babyen blir så forferdelig stor da! Og at det er et stort spekter på gjennomsnittet...

Jeg fikk veid min lille i magen på mandag jeg. Da var jeg 24+4, og min prinsesse veide da 760 gram. Da var hun like stor som om hun skulle vært akkurat 25 uker, men det fikk jeg beskjed om var fordi etter uke 20 vokser de små i rykk og napp. :) synes 1000gram hørtes veldig bra ut jeg.

Jeg var på ul da jeg var 24+5 tror jeg det var. Jeg fikk estimert babyen til å være 881 gram, noe i følge bim er 230 gram tyngre enn gjennomsnittet:) Spent på hvor stor den er når den kommer ut, da begge jentene mine har vært 2980 og 2970 gram, født hhv 18 og 22 dager før ul-termin..

Jeg har byttet nick, men skrev over her. Vi fikk vite dette på privat 3d ultralyd. Har senere snakket med jordmor, og hun sier at det disse private ofte måler ikke er korrekt! Og at jeg ikke skulle tro på det de kom fram til. Hun mente babyen var 300-400gr mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...