Gå til innhold

Dette hentesettet....... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Sitter og lurer på et par ting og håper det er noen som kan hjelpe meg :) Har termin 6.april og lurer litt på hva jeg skal kjøpe av yttertøy og hva slags type hentesett jeg skal velge.. Og hva slags lue jeg burde ha.. Har jo ikke lyst til å bare sitte inne når jeg kommer hjem, trenger jo litt luft.. Hvor mye burde man liksom pakke disse små inn.. Derfor håper jeg det er noen som kan hjelpe meg? :) Er helt grønn på dette..hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

ULL..så lenge de har ull innpå kroppn greier de seg lenge..utenpå ville jeg hatt en strikkedrakt..sokker er viktig, fryser de på beina blir de kalde med en gang..en god pose i vogna, så regulerer du med tepper..vanskelig å vite hvor kaldt det er.., husk bare at de små produserer ikke mye varme selv..

Dette går nok så fint, du er ikke så grønn som du tror..!!

lykke til..

Skrevet

kommer jo litt an på når du faktisk får og været i tiden etter da. Hold absolutt på lua godt ut i mai og gjerne juni også. Så små får de lettere ørebetennelse o.l så pass på trekk. Ull er jo en sikker slager. Varm når det er kaldt og sval når det er varmt. Hjelmluer er fine for de ligger godt inntil hodet. Til vanlige trilleturer trenger du ikke stresse med digre dresser om du har en god pose til barnet i vogna. Kle på som om du tenker deg at du skulle ligget i vogna selv, helt i ro. Pass på for trekk på hode og overkropp og hold deg til kortere turer om du synes været er litt surt. Litt lette vår-luer kan være alternativ om du synes det blir tynt med bare hjelmlua. Alt kan du bruke dem sammen om det er skikkelig kaldt også. Flere tynne lag isolerer bedre enn ett tykt. Vet ikke om dette hjalp så veldig, men man må jo vurdere på værforholdene. Og ikke kle av de små for tidlig fordi om sola gløtter frem. Vår-lufta er skarp!

Skrevet

Enig med de over her ang. påkledning. En enkel sjekk som jeg lærte på helsestasjonen til min første som ble født i januar. Kjenn i nakken på barnet når det f.eks. ligger ivogna. Er det klamt i nakken har du på formye, er det derimot kjølig bør du ta på mer, eventuelt gå inn. Dette fordrer selvføglelig at du selv er kroppstemperert på hånda når du kjenner.

Skrevet

Tusen takk for svarene :) Så da blir det litt shopping igjen,men det gjør jo ikke noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...