Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har fått med meg at det er nye regler på hva som er lov til å ta med seg inn på flyet. Men ikke helt hva. Kan jeg ta med meg vann på tutekopp? Og vanlig melk på tåteflaske? Rosinboks? Mariekjeks? Har en liten gutt som har nødt til å suge på flaske i fly, ellers får han veldig vondt i ørene.. Disse andre tingene er veldig greie å ha, da han ikke sitter i ro i 1 minutt av gangen..

Håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kun ha med max 1 dl. væske, dvs melk/vann eller parfyme for den saks skyld. -Det litt vanskelige er at flasken ikke kan romme mer enn 1 dl heller. (Det ghjelper ikke å ha en dl. på en halv-liters-flaske, med andre ord!) Vet det finnes unntak for livsnødvendig barnemat og medisiner, men er ikke sikker på om det gjelder propper i ørene. Min bruker heldigvis smokk, så der er problemet løst.

Hva med å ta med en tom flaske, og kjøpe drikke etter at kontrollen er passert? Da kan du fylle i flasken ved behov på flyet?

God tur!

Skrevet

Tusen takk for svar, jo han bruker smokk, så veldig deilig sånn.. Jeg får gjøre det, kjøpe noe når jeg har gått igjennom sikkerthetssjekken.

Skrevet

var nettopp i syden og hadde med meg vann på tåteflaske på flyet til sønnen min på 10 mnd...gikk helt greit det.

Skrevet

Har hørt at det går greit om du selv kan smake på innholdet eller helle noen dråper på huden din, hvis barnet har behov for tåteflaske eller lignende. Ellers kan du godt ha med deg både kjeks/rosiner og annet til å spise på.

Skrevet

Mat og melk til de små er det lov å ha med seg både gjennom sikkerhetskontrollen og på flyet:)

God tur:)

Skrevet

Det går visst bra med melk på flaske,men du kan få beskjed om å smake på melka for å bevise at det virkelig er melk oppi der, og ikke eksplosiver :)

Skrevet

fikk ta med meg det meste av flasker og drikke til barna når vi reiste til thailand. da var jentene 5mnd,1 1/2 og 3år. ble anbefalt å la dem suge på flasken pga trykket på ørene. kanskje det er alt etter vertinnene.ta det med deg du,men ikke så mye da,hehe. får ikke annet beskjed enn å gjemme det unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...