Hana Skrevet 13. februar 2007 #1 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har en helt aldeles nydelig, vakker, snill og helt herlig liten bamsegutt på 20 mnd. Han er så god at jeg blir nesten rørt til tårer når jeg tenker på ham. Vi går nå å lurer på om vi skal prøve oss på nr. 2. Jeg har alltid tenkt at "drømmen" må vel være 2 barn, ett av hvert kjønn. Så - siden bamsen ble født har jeg jo så klart tenkt at det ville være hyggelig å få en jente neste gang. Nå, når jeg leser disse innleggene i dette forumet, blir jeg helt rystet! Er det virkelig så mange der uten som tror at kjærringråd er sant? Slike ting som "jeg er født i 1979 og magen min er rund, jeg er kvalm, hva får jeg?" Man skulle trodd at det var 9-åringer som gikk gravid, ikke 29-åringer! Alle kjærringråd stemmer jo 50% av tilfellene likevel, så det er jo klart t det treffer på noen. Når det gjelder "ringtesten" beveger ringen seg etter blodstrømmen i årene, det vil dere se om dere fører ringen over andre kroppsdeler (den vil både svinge og pendel hos en mann og). Men det værste synes jeg, er all sytingen og gnålingen om det å skulle klare å få til dette pikebarnet man kan dulle rundt i rosa draperier. Det er faktisk ganske ille at det går an å lage probelmer ut av en så fantastisk ting som å være i stand til å vente et frisk barn. Vel, tilbake til tittelen på dette innlegget: Slik får du den ungen du vil. Da jeg gikk med disse to-ulike-kjønn-tankene, kom jeg over en fantastisk bok hos ARK som et "Verdens beste mamma". Det er en bok for barn med gode illustrasjoner, hvor en liten gutt forteller om mamman sin og alt det dagligdagse hun gjør. Det hun gjør, synes han er helt praktfult og han er sikker på at hun er verdens beste mamma (hun gir de beste klemmene, lager de flotteste bursdagene, hjelper til med karnevalskostymer, kan reparere ting som har gått i stykker, lager de morsomste grimasene, og de beste nistepakkene. Boka slutter med "ikke rart jeg er glad i mamman min!") Jeg ble nesten litt rørt...Og så gikk det lissom "opp for meg": kjønn er jo HELT uvesentlig! Barna våre er jo egentlig ikke til for oss, men vi er til for dem! Vår oppgave er at de skal ha det så bra som mulig. Så den ungen du ønsker deg, det burde være en lykkelig unge. Og du får det ved å være verdens beste mamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8206816-slik-f%C3%A5r-du-den-ungen-du-vil/
nubse Skrevet 13. februar 2007 #2 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg ØNSKER meg ikke lykkelige unger, jeg FÅR de Verdens nydeligste er de også. Uansett kjønn. Men hvorfor i all verden forviller du deg inn på gutt eller jente debatten? De fleste andre henger vel her inne for å ha det litt gøy. (Jeg har også minimal tro på kjerringråd (ikke kjærringråd) som f. eks. forteller deg at du venter jente hvis du har rund mage, men la nå folk HA DET LITT GØY!!) ELLER de er her inne for å lufte problemer rundt skuffelse over kjønn som INGEN bør dømme de for. Ikke før de har vært i deres sko. Hvor er takhøyden for å se LITT utover egen, perfekt navel? Det du kaller"syting og gnåling" over å lage problemer av en så fantastisk ting som å bære fram et friskt barn (og forresten....ville du ikke syns det var like fantastisk å få et sykt barn? Kanskje du skal lese boka en gang til) kan sikkert være like så ille som andre problemer, for dette er noe man IKKE snakker høyt om. Sier beklager over mitt kvasse innlegg dersom jeg misforsto deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8206816-slik-f%C3%A5r-du-den-ungen-du-vil/#findComment-8208395
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #3 Del Skrevet 15. februar 2007 Hana, jeg synes at innlegget ditt er veldig relevant for dette forumet! Mange kvinner her inne ønsker seg ett bestemt kjønn (stort sett jente), slik at dette er et høyst relevant innlegg. Jeg ønsker meg også jente og vet at jeg selvfølgelig KAN få en gutt (er 14 uker på vei). Det hjelper å lese slike innlegg slik at min lykke ikke er avhengig av å få en jente. Jeg må være ydmyk ift det barnet jeg får, og være takknemlig for det jeg får, gutt eller jente. Så takk Hana! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8206816-slik-f%C3%A5r-du-den-ungen-du-vil/#findComment-8247267
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #4 Del Skrevet 16. februar 2007 Ja, jeg støtter dette innlegget! Det er utrolig hva gravide kvinner får seg til å si og tenke med hensyn til favoritisering av kjønn. Og nubse, du er på feilspor her. Heng deg heller opp i innhold enn skrivefeil nestegang. Og jeg er glad på dine vegne som HAR lykkelige barn! Jeg ønsker i alle fall at mitt barn også skal bli lykkelig. Hilsen Nufse-tufsa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8206816-slik-f%C3%A5r-du-den-ungen-du-vil/#findComment-8259831
nubse Skrevet 16. februar 2007 #5 Del Skrevet 16. februar 2007 Kjære Nufse-tufsa. To ord (av ganske mange) inne i en PARANTES var om skrivefeil. Absolutt ikke noe jeg "hang meg opp i". Feilspor kan vel også diskuteres, dette er hva DU og sikkert fler(......) mener, men for mange ER det faktisk et lite"problem" hvilket kjønn de får. Greia er bare at folk blir sinte når noen innrømmer det. Og DET syns jeg er trist, for som nevnt er dette et reelt problem for de det gjelder. Ser i ettertid at jeg ikke burde angrepet hovedinnlegger, for det er jo absolutt ikke bare henne det gjelder.. Blei litt for personlig når jeg egentlig skulle gått ut mer generelt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8206816-slik-f%C3%A5r-du-den-ungen-du-vil/#findComment-8261529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå