Amazing Skrevet 13. februar 2007 #1 Del Skrevet 13. februar 2007 Lillegutt på 7 mnd har melkeallergi, og har derfor fått sinlac spesialgrøt uten melkeprotein og gluten siden vi oppdaget allergien. Har provosert med melk v/ havregrøt en gang, men da kastet han opp etter noen timer.. Før helga kjøpte jeg Holle økologisk fullkornsgrøt som er uten melk for å få litt variasjon i kosten hans (men med gluten, den er laget av havre, bygg og spelt). Blir jo så ensformig med bare en type grøt! Han fikk en porsjon med denne grøten til kvelds og fire timer etter han fikk den begynte han å hylskrike og da hadde han kastet opp over hele seg og senga. Han kastet opp et par ganger til før han til slutt sovnet igjen, heldigvis. Dagen etter var han rødprikkete på magen, og avføringen hans var klebrig. Han har også blitt skikkelig sår i rompa, og det pleier han aldri å være. Han har også vært mer sutrete enn vanlig, men tror det er tenner på gang også.. Kan dette være symtomer på cølaki? Er så usikker på om jeg skal prøve å gi han mer av den grøten når han tydeligvis reagerte så sterkt på den.. Alle synspunkter og tilbakemeldinger mottas med stooor takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8206412-til-alle-som-har-barn-med-c%C3%B8laki/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påsmeltigjen Skrevet 13. februar 2007 #2 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei! Vanligvis kommer symptomer på cøliaki etter uker eller måneder med gluten i kosten. Sykdommen skyldes skader på tarmslimhinnen som utvikles over tid. Jeg synes derfor ikke det høres ut som cøliaki, men ville tatt det opp med legen (få henvisning til barnelege). Det kan ikke ha vært noe annet han har reagert allergisk på som han fikk samme dag? Hva med hveteallergi? Lykke til uansett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8206412-til-alle-som-har-barn-med-c%C3%B8laki/#findComment-8213449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå