Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Lillegutt på 9,5 mnd fikk bateriell øyekatarr for 6 dager siden, begynte umiddelibart med behandling med samme salve som broren brukte (fusitalmic et eller annet) Han har ikke blitt noe bedre, øyet er gjenklistret hver morgen og verker mye i løpte av dagen. Snakket med legen i går og han nærmest bagatelliserte det og skyldte på at dette hadde sammenheng med at han ellers er i litt dårlig form for tiden. Jeg har hørt at langvarig bakteriell øyekatarr kan føre til nedsatt syn. Er bekymret nå! Er dette normalt da? Eldstemann har hatt øyekatarr flere ganger og det har gått over etter 1-2 dager med behandling.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Brukte du ei tube som var åpna fra før eller en helt ny....? Øyekatarr er veldig smittsomt så du må alltid behandle begge øynene selv om kun det ene har fått det. Ellers er det også greit å vaske med sterilt saltvann- fra ytterste øyekrok og innover!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Hei Jeg kan ikke la være å svare på denne........føler med deg fordi jeg ble nylig litt bekymra sjøl da min lille på 3,5mnd fikk sånn øyekatarr.Var på helsekontroll og ble smitta der fordi en annen baby hadde hatt gørr på øya i lange tider og var på vår barselgruppe,stønn!Noen dager etter hadde min gutt det samme gørre på sine øyne, går ut i fra han ble smitta på den kontrollen. MEN det gikk over etter ca 14 dager.Måtte spørre legen etter 1 uke om det var i orden å bruke den fucitalmicen såååååå lenge.....og det var overhodet ikke farlig sa den snille onkel doctor............så vi brukte salva en uke til også vips så ble lillegutten bra igjen!Hurra!
Iris9 Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Det er mye resistens med fucitalmic og øyebetennelse. Min lege skriver alltid ut kloramfenikol pga av dette. Og han burde blitt bedre i løpet av 2 dager, så det virker ikke som at fucidin virker. Hadde krevd at jeg fikk annen antibiotika av legen. Dessuten når det ikke virker så vil han jo potensielt være smittefarlig for andre og kan smitte broren sin igjen. og utrolig irriterende å måtte smører øyne hele tiden....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Tusen takk for gode svar! Må si jeg ble lettet nå Jeg tenkte å ringe legen å be ham skrive ut kloramfenikol, da vi har brukt dette tidligere med god effekt. Men, skal se det an 1-2 dager til, håper det går ove av seg selv på vår lille og. Den fucitalmic-salva er han garantert resistens mot. Begynte jo å smøre begge øyne tvert det begynte å renne fra ene øyet for 6 dager siden, uten at det har skjedd bedring.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Hei Det var ett øye som rant hele tida på min gutt også, mye styr.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå