Gå til innhold

Sover mannen på samme rom som dere?


Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

De siste nettene har samboern lagt seg ¨på sofaen:( Han sier han ikke sover noe godt med lillegutt i senga, Noe jeg skjønner veldig godt,men han vill ikke sove i sin egen seng. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få han til å sove i sin egen seng? Harprøvd å rulle ett teppe rundt sånn at det blir trangere,men virker ikke som det hjelper. Han våkner nesten med engang vi legger han over i sin egen seng. Noen som har noen tips eller råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner du synes det er kjedelig å ikke ha mannen i senga om natten... Hos oss sover lillegutt i egen seng (jeg lar han sovne i sin egen seng). Dessuten sover samboer som en stein uansett.

 

Har du gutten din mellom dere i senga, eller på din side? Hvis du har han på din side er det sikkert lettere for samboeren din også å sove i senga. Hvis du er redd for at han skal falle utfor går det kanskje an å sette noe inntil senga så det ikke går an. Vi har tatt bort ene sida på sprinkelsenga og har den helt inntil vår seng, så etter at jeg har ammet er det bare å skyve han tilbake i senga si. Har også et teppe rundt han så han ikke blir lagt tilbake på ei kald madrass. Går også an å kjøpe en ammemadrass, så ligger han litt mer beskyttet i deres seng, og merker kanskje ikke så godt at du legger han tilbake i sin egen seng. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man bare må ha massevis med tålmodighet så vil barnet etterhvert sove i egen seng. Heng en uro over senga så kanskje det hjelper, det er ihvertfall et "must" her. Hvis barnet er mett og tørr er det jo ingen fare om han sutrer litt, de fleste gjør jo det når de egentlig vil noe annet. Det er jo klart at barnet heller vil ligge sammen med dere og kjenne lukten av mamma og pappa, men før eller siden må jo barnet over i egen seng og jo før jo bedre spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover jeg og mannen i vår seng og babyboy i son seng helt inntil min side av senga!

Hadde litt problemer med å få han til å sove der med en gang - men vi kjøpte lammeskinn som han ligger på og smurte oss med en god porsjon tålmodighet... så tok vi det som et prosjekt, hehe, og etter et par netter sov han der hele natta! vi passa på at han var mett, tørr og hadde fått godt med kos og var trøtt når vi la han- i begynnelsen sov han bare første del av natta der, men etterhvert sov han hele natta i senga si!

Nå sover han så godt der-og ligger ofte og koser seg en stund før han sovner også!

 

Ellers er det jo et tips å putte bagen til vogna oppi senga hvis du har stor sprinkelseng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover som regel på min side av senga. Har sprinkelsenga helt innat våres sånn at jeg slipper å vær redd for at han skal dette ut. Med storesøstren hans hadde vi ingen problemer med å få til å sove i egen seng. Så vi tenkte vi skulle begynne på prosjekt"sove i egen seng" i kveld. Takk for tips jenter. Wish me luck tonight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lot Emilie sove mellom oss i senga de første ukene.. Det endte med at hun ikke ville sove i sin egen seng på dagen engang. Vi bestemte oss for at hun ikke skulle få sove i vår seng lenger, og bestemte oss en lørdag for å være tålmodige å få henne til å sove i sin egen seng.. Det var noen timer med sutring, men hun sovnet til slutt. Og etter det har hun sovet i sin egen seng, de glemmer fort at de har sovet et annet sted. Vi pleier å sette på litt rolig musikk på kvelden når hun skal legge seg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie har sovet i egen seng fra dag en, men i starten satt vi vognbagen oppi senga hennes, fordi den var litt trangere, så hu sov bedre da, men for 1 mnd siden begynte hun å sove i sprinkel senga..:)

det er deilig, for jeg hadde ikke klart å sove med hun i senga vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...