Gå til innhold

Magevondt etter MA


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en utskrapning etter MA i helgen , og har nå så veldig vondt nederst i magen når jeg skal på do. Føles skikkelig ømt, og jeg tør nesten ikke trykke, for å si det rett ut. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er vanlig at det er ømt, men det skal ikke være vondt. Selv hadde jeg ingen vondter etter utskrapning, men fikk med meg et skriv fra Ullevål som sa at jeg kunne kontakte lege hvis jeg opplevde smerter i etterkant. Kanskje det er rester igjen? Leit at du mistet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du mistet! jeg hadde heller ikke vondt de første to ukene etter ma, men har hatt litt vondt til og fra etter det igjen. jeg ville kontaktet lege, det er så slitsomt å lure på om noe er galt. vi hadde ubeskyttet sex etter 4 uker, tenkte el måtte være over da, men fikk ikke tr før 7 uker etter. da var det også slitsomt å lure på om jeg var gravid, hadde el eller fikk besøk av tr. nå er jeg veldig glad for at jeg ikke ble gravid før jeg har hatt tr en gang, sånn at hvis det skulle skje noe neste gang, trenger jeg ikke tenke på at "åh vi skulle ventet..." Varme tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også sterke smerter nederst i magen etter revicio. Smertene kom takvis, spesielt før dobesøk. Det gikk over av seg selv etter ca èn uke, før det tok jeg en del smertestillende.

 

Er du usikker, har annen sykdomdsfølelse, feber el.l anbefaler jeg deg å kontakte legen. H*n vil sikkert anbefale deg å se det an, så følg med temp ol.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn hadde jeg det også etter min MA med utskrapning. Var på sykehuset for å sjekke det, for det føltes som om alt bare skulle "ramle" ut av meg når jeg var på do. Føltes litt som trykking, mageknip, veldig ømt.

 

Legen tok en til ultralyd og konstaterte at alt var i orden. En liten veskeansamling som hadde vært det gule legemet som hadde sprukket, og kunne forårsake et bittelite "trykk" forklarte legen. Ikke noe farlig. Men som de andre skriver - hvis du får feber eller rent VONDT, så ikke nøl med å kontakte lege.

 

Føler med deg :-( ikke no morsomt det der.... dritt MA!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...