Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Del Skrevet 13. februar 2007 Datteren min på ti mnd har alltid vært litt vanskelig i matveien. Fra fødselen av var det vanskelig å komme igang med amming, hun ville ikke ta brystet, hun puppenektet ved fem mnd, men ville ikke ha annen mat. Jeg klarte ved tvang å overvinne puppenekten, og nå spiser hun tre ørsmå måltider om dagen med litt pupp til. Hun vil ikke ha mer. Fra kontrollen ved seks mnd til kontroll ved åtte mnd hadde hun ikke vokst NOE. Ikke en halv cm engang. Hun hadde lagt på seg knappe 200 gram, så vekten lå fint på kurven i forhold til lengden. På ti mnd kontroll hadde hun strukket seg fire cm og lagt på seg 100 gram, fremdeles fint på kurven i forhold til lengden, men nå veier hun et helt kilo mindre enn de andre barna på gruppen. Hun er nå 70,5 cm lang og veier 8190 gram. De andre barne er alle over 74 cm og veier minst 9 kilo hver. Hun sover utrolig dårlig, ibåde på dagtid og natt. Jeg føler jeg jobber som en helt med å holde gode rutiner, være kjærlig og tålmodig, men hun vrenger alt. Jeg legger henne kl syv-halv åtte, hun må bysses i søvn, og etter mye om og men sovner hun, kanskje etter fem min, kanskje etter to timer... Så pleier hun å sove ganske greit frem til to-tretiden, da begynner sirkuset. I natt/dag våknet hun kl fire og skulle ikke sove mer. Natten før våknet hun hver eneste time helt til halv fem, da skulle hun stå opp. Hun er en blid og skjønn jente ellers, men jeg tror noe er veldig galt et sted. Jeg har gått på diett uten mel, melk og div for å se om det hjalp på søvnen, jeg har drukket ammete siden begynnelsen, jeg passer på at hun får frisk luft og dagslys hver dag, jeg hjelper henne til å sove når hun er trøtt. Vi plasserte henne hos mine foreldre en natt for å få sovet ut selv, og da hadde hun bare våknet en gang, blitt bysset i søvn og sovet helt til morgenen. Da hadde hun fått grøt og vann til kvelds, ingenting om natten, og hun hadde altså sovet SÅ fint. Jeg gir henne også grøt og vann til kvelds, så får hun pupp før hun legger seg, men ikke noe på natten unntatt i spesielle situasjoner (hvis hun har spist ekstremt lite på dagen f eks). Så da lurer jeg på om hun ikke tåler morsmelken jeg. Hvis det går an? Jeg føler meg som en elendig mor som ikke får noenting til, og jeg er litt redd for å gå til lege eller helsestasjon med problemene i frykt for at de skal sende bekymringsmeldigng til barnevernet. Jeg vet at det er å ta det litt langt, men jeg har så mye søvnunderskudd nå at jeg til tider tenker irrasjonelt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8205395-kan-babyen-v%C3%A6re-allergisk-mot-morsmelk-fortvilet-n%C3%A5-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandske meierier A/S Skrevet 13. februar 2007 #2 Del Skrevet 13. februar 2007 oj da! Vet ikke hva jeg skal svare, men vil iallfall sende deg en stor trøsteklem!! Ikke greit når de små er vanskelige i matveien... MEN, helsestasjonen kommer ikke til å sende bekymringsmelding, så jeg ville absolutt ha bedt om hjelp der!! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8205395-kan-babyen-v%C3%A6re-allergisk-mot-morsmelk-fortvilet-n%C3%A5-litt-langt/#findComment-8205817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 13. februar 2007 #3 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei! Det er UTGJORT at når man har hatt verdens verste sovemåned så kommer barnet til mormor og er "så snill så snill"... Jeg er lykkelig for at venninna mi hadde advart meg om at det var sånn, ellers hadde jeg hatt det som du har det nå. Min var omtrent like gammel som din da. Vi var på besøk, og så hadde mine foreldre henne hos seg i reisesenga. Og så de som snorker sånn... Argh! Nå, til det du spør om: Du har ammet til 10mnd, det er jo bra. Har du fått sjekket jernlageret/prosenten til barnet? Ta ned undre øyelokk, er det rødt inni der (som pappaen), eller veldig blekt? Det hender at de ikke vokser bra når de har lavt jern. Er avføringen hennes normal? Skummer den? Er den svart iblant? Var det sånn "blandes med vann" grøt fra super'n? Vanlig Nestle eller Småfolk? Med masse ingredienser (det er ofte mer enn 10)? For de er det vanlig mme i. Så tåler hun helt vanlig mme så tåler hun mm. Var det imidlertid ikke mme i grøten (veldig få ingredienser, korn+jern), så kan det være at hun reagerer på laktosen i melken. Da kjøper du en pakke med apotek-mme (Nutramigen, prosobee) og forsøker det i noen dager. Pump for å opprettholde produksjonen din. Pulveret kan fryses, så hvis du ikke får bruk for den dyre boksen så deler du det bare opp i porsjoner i fryseposer, knyter dem igjen og har i en større boks i frysen. Kan ha det i grøt og annen mat. Laktoseintoleranse kan testes med en pH-test av en bæsjebleie hos legen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8205395-kan-babyen-v%C3%A6re-allergisk-mot-morsmelk-fortvilet-n%C3%A5-litt-langt/#findComment-8205929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snull Skrevet 13. februar 2007 #4 Del Skrevet 13. februar 2007 Kjære deg ;-) Kan ikke svare deg så godt på det du egentlig spør om(det har jo forsåvidt de 2 ovenfor gjort veldig bra), men vil bare si at du høres ut som en fantastisk god mamma for gullet ditt !! Bysser, bærer, ammer, bekymrer deg og er kjærlig mot barnet ditt. Vet (av erfaring) hvor utrolig krevende det kan være å være mamma i en slik situasjon som du er i....du gjør en kjempejobb ;-) Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8205395-kan-babyen-v%C3%A6re-allergisk-mot-morsmelk-fortvilet-n%C3%A5-litt-langt/#findComment-8207199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå