Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Har en gutt som kommer til å være 2,5 når han blir storebror. Han har en liten hjertefeil som gjør at han av og til blir fort sliten, men samtidig så er det ikke såå mye vi er ute og triller.. Evt, noen som vet om noen billige, lette søskentriller man kan bruke mykbag i?
2julibarn Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Hei, det kommer ann på om storebror er i barnehagen. Hvis han går i barnehage så har du jo mulighet til å gå tur etc. på dagtid. Da er ikke behovet for søskenvogn så stort. Hvis storebror er hjemme så ville ihvertfall jeg hatt søskenvogn slik at man har mulighet til å gå en liten tur! Vet at det finnes vogner der ryggen er separat slik at du kan legge ned den ene, mens storebror sitter i det andre setet!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Var også litt i tvil om behovet for søskenvogn, så vi kjøpte en billig en. Carena sin trehjuling med en softbag. Hele pakka gikk på under 2000 kroner. Sikkert ikke den beste vogna, men god nok til den bruken!
SaDa Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 hva å prøve med ståbrett?? her vil helst største gå, men godt å hvile litt innimellom. har søsken vogn oxo, men har 13 mndr mellom gutta, så da var den fin i begynnelsen. må si den ikke blir noe særlig nå
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Hvis storebror går i bhg trenger du det nok ikke, ellers ville jeg nok kjøpt en. Carena sin med softbag er grei nok, billig.
LegallyBlond Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Vi får akkurat 2 år mellom våre, og var også veldig i tvil om vi skulle ha søskenvogn. Men etter mye tenking og diskusjoner endte vi opp med en phil and teds e3. Kommer i tillegg til å ha søskenbrett/ståbrett til brio kombi vogna vår, som kommer til å bli hovedvogna til babyen i starten. Grunnen til at vi endte opp med søskenvogn er at eldstegutten vår er veldig glad i å sitte i vogn. Jeg tror jeg hadde fått en sur og vanskelig unge om vi gikk tur med vogn og han ikke fikk sitte oppi (selv om han går en del selv også). Dessuten er jeg glad i å gå turer. Da jeg var hjemme med gutten vår gikk jeg lange turer hver dag, det håper jeg at jeg får gjort denne gangen også. Da både vil og må jeg ha anledning til å ha med begge to. Babyen kommer i mai, og storebror skal ha fri fra barnehagen i 6-7 uker i juni/juli, og jeg blir alene hjemme med dem halvparten av de ukene. Jeg vil også ha storebror hjemme en dag i uken til neste år, og gjerne ha litt korte dager i bhg. Vi bor også nærme sentrum (på et lite sted) og jeg går mye når jeg skal i butikken. Det er et mareritt å ha gutten vår med på butikker for tiden, han løper som en villmann mellom reolene og det kjører masse biler i hovedgaten der butikkene ligger, så er livredd for å miste ham av syne. Så må ha ham godt plassert i vogn om jeg skal ha med en baby i tillegg. Vi bor nærme Bergen, så er greit med vogn til to på byturer også. Ser også at vår nabo som har barn med 18 mnd mellomrom har brukt vogna si masse, nå er ungene 2 år og 6 mnd og hun har fremdeles behov for den. Grunnen til at vi valgte phil and teds vogna er at jeg virkelig har savna othen vi hadde til storebror (og som jeg var dum nok til å selge fordi vi ikke har fått brukt den noe særlig etter bhgstart). Det hadde blitt en ny trehjuling på lillebror etterhvert alikevel, og denne vogna er SUPER som singelvogn også. Jeg kan trille storebror i bhg og sette fra meg søskensetet der, så har jeg en veldig god singelvogn til å trille tur med lillebror etterpå. Dessuten er den ikke breiere enn vanlige trehjulinger, så kommer meg fram over alt. Her hadde jeg ikke en gang kommet meg på matbutikken med en dobbel vogn, heller ikke med de smaleste modellene. Har kjøpt vognen allerede, bruker den til storebror nå og rekner med å ha den ut vognperioden til nestemann. Den koster litt i Norge, men jeg mener den uansett er verdt pengene. Vi kjøpte vår i USA, der koster den ca., halvparten av det den koster her, så om du har mulighet til å få noen til å sende/ta med derfra så er ikke vognen så aller verst pris på heller. Ble VELDIG langt dette, men viser iallefall en del av de tankene vi hadde rundt behovet for søskenvogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå