Gå til innhold

den berømte bagen -igjen.....

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg og jeg har pakket den berømte bagen... Men er det noe jeg burde ha pakket som jeg har glemt mon tro?

Noen som har noen lure innspill? Noe de hadde med seg på sykehuset som var veldig lurt, eller noe de ikke hadde pakket, men skulle ønske at de hadde...

Gi litt hjelp til en førstegangs her!!!

Takk, jenter :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8204583-den-ber%C3%B8mte-bagen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pakket en stor og myk (og dyr) ulltrøye til å tre på etter badekar eller etter forløsning! Dette fordi jeg etter de to forrige fødslene har frosset som en gal, skjelvinger og ristinger og hakke tenner og gjort det vanskelig for jordmora å "rydde opp dernede" -

Jeg ser for meg at jeg skal få den på meg når jeg går opp av badet, uansett om det er før eller etter forløsningen. Jeg ofrer den gjerne, og har bestemt meg for å ikke bry meg om den får søl eller flekker på seg.

Sykehusbomullen er god å frottere med, men en blir ikke varm! Ikke om jeg har flere tonn med frotte over meg.

Fom min egen del, har jeg kjøpt meg en ny bukse på salg, vanlig og litt stor. I tilfelle har jeg også med meg en av de mindre svangerskapsbuksene fra tidligere i svangerskapet. Jeg har tenkt på meg selv fra innerst til ytterst - to stk amme-bh og ammeinnlegg og en tøybleie (ikke til bleie, men til å tørke med. Ufattelig god sugeevene, bruker de til alt uten til bleie!). Ulltrøye til mor, for brystbetennesle vil man jo ikke ha!

Barnet tenker man på fra innerst til ytterst. Undertøy - tøy - yttertøy-teppe!

JEg har også pakket masse truser til meg og bind i alle størrelsen :-)

Jeg vil nødig reise hjem i nettingtruse og bleie - eller det vil si bare hvis jeg absolutt MÅ!

Jeg har jo to barn fra før, og har pakket en lydbok til dem!

Var det noen tips her

Gjest MammaTil2 & LynVingen

Hehe... det sier jo litt om hvor forskjellige vi er alle sammen - kastet opp da jeg fikk førstemann, men tannbørste og tannkrem var faktisk det absolutt siste som sto i hodet på meg. Drikkeflaske føltes viktig for meg under fødselen da :)

Men jeg hadde delt bagen opp i "barsel-ting" og "fødestue-ting", har dessverre en tendens til å pakke med meg altfor mye - så jeg kunne nok sikkert blitt boende på barsel et par uker ;)

Tøfler/slippers og et stort badehåndkle/badelaken - de håndklærne sykehuset her har er veldig små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...