Gjest Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Er det noen som vet om man får omvisning på fødeavd uten å melde seg på et helt kurs..? Kunne tenkt meg å sett hvordan det var der, er liksom ikke så dreven i dette her Men samtidig vet jeg ikke om jeg orker å gå flere kvelder osv på evt svangerskapskurs. Jobber 50 prosent for tiden pga bekkenløsning og har mer enn nok med det!
Stirra ner 32+5 Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Jeg tenkte som deg, og vi var på omvisning på sykehuset da vi skulle ha vår første. Det var kjempegreit, vi var sammen med en del andre par og ble vist rundt på Kvinneklinikken mens jordmor gikk litt gjennom fødsel, hva vi kunne forvente osv. Greit å ha vært der før den store dagen! Vi ringte sykehuset, de pleier å ha et nr man kan ringe for omvisning. Lykke til! :0)
mayaya Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Her holdte jm omvisning på føden, trengte ikke være med på kurs av den grunn. Hun satte opp noen tider for omvisning, en tid for fødselsforb.kurs og en tid for ammekurs, og så meldte man seg på det man ville være med på. En del flergangsfødende feks, som hadde født andre steder, eller på det gamle sykehuset, som ikke var med på kursene. Selv var jeg mest interessert i omvisningen (som deg), så jeg ble med der, og så tilfeldigvis på et av kursene, fordi det passet så godt den dagen. Det andre kurset droppet jeg, og ingen spurte hvorfor.
Nr3 fikk en gutt Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Jordmor hadde god tid sist eg va på fødestua...eg spurte om eg fikk sett meg om før fødselen og ho sa det kunne vi godt gjøre med en gang om eg ville. Tok meg med rundt en go halvtime og det va superbra...va da i uke 34. Men detta e jo ei lita fødestue så eg vet ikke kosn prosedyrer de har på sykehusene. Husker desverre ikke fra mine forrige da eg fødte på UNN i Tromsø--..
nybaby2010 Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Nå vet ikke jeg hvor langt du er på veg, men huks å ringe sykehuset du vil ha omvisning på i god tid før terminen! Jeg ville som du ha omvisning på fødeavdelingen uten å delta på kurs. Desverre var jeg for sent ute, det var nemlig ikke ledig plass før laaangt etter terminen min
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 jeg ringte føden og bestilte time til omvisning:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå