Gå til innhold

Har vært på tilvekstultralyd i dag - alt bra!

coscos

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Jeg har vært på ny tilvekstultralyd i dag. Var hos en veldig hyggelig lege, men husker ikke navnet hans. Kommer stort sett til forskjellige leger hver gang, det er det eneste som er litt frustrerende med å gå til Riksen, men ellers er jeg veldig fornøyd! Legen forklarte nøye hva han hadde tenkt til å gjøre, selv om jeg har vært til en slik UL tidligere. Han var også veldig entusiastisk, når babyen sparket og romsterte rundt i magen min. Var nok ikke så lett å måle alt han skulle, men han sa hele tiden med et stort smil om munnen; "se, nå sparker han", og "nå er det mye liv i magen".

Morsomt å se og høre når han så på blodgjennomstrømningen i navlen, og se grafen gå bortover på skjermen. Han la inn alle tallene han hadde målt, og basert på dette, så kom han frem til at babyen i magen nå er 1386 gram. Det sa han lå helt på normalen, jeg er 28+5 i dag.

Han beroliget meg masse, skjønte nok at jeg var litt bekymret, så det var godt at han hele tiden sa at alt så veldig bra ut, underveis mens han undersøkte babyen. Nå er jeg satt opp til ny time om 1 måned, så skal bli spennende å se hvor mye babyen har vokst da. Synes det er veldig godt å få så bra oppfølging.

Fortsetter under...

Hei på deg, coscos!

Så godt å høre at alt ser bra ut: ) Det gir en deilig ro i kroppen når man kommer fra slike kontroller!

Alt tyder på at denne babyen får det den trenger av næring, og at han har tenkt å vokse seg stor og fin!

Skal på ny kontroll selv til onsdag, og selv om min lille nok ikke er like stor som din (skulle jo bare mangle - jeg er 25 + 6 i dag), så håper jeg at babyen har vokst bra og at gjennomstrømningen fortsatt er god, slik at jeg kan gå mange uker frem i svangerskapet.

Vi snakkes i morgen på A.B.

Annonse

Hei Coscos!!

Så fint at alt var bra!! Jeg hadde også slik ultralyd på ullevåll i går. Man går på skyer etter å ha fått så positve nyheter.

Nå er det ikke mange uker igjen til du kan ønske mirakelet velkommen til verden :-)

Hei Anonym,

Jeg får ekstra oppfølging på grunn av at jeg går på blodfortynnende medisiner, var til utredning for habituell abort tidligere og fikk påvist antifosfolipidsyndrom.

Man får vanligvis kun 1 UL i uke 18. Vanligvis tar man SF-mål hos jordmor/lege, men jeg får i stedet tilvekst-UL, da dette gir et mer nøyaktig svar (dog ikke 100 % riktig), og greit å se om babyen vokser som den skal med tanke på medisinene jeg tar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...