Gå til innhold

alder og antall pp?


VenterNummer2

Anbefalte innlegg

hei...jeg hører vel til på "Bli gravid", men måtte bare inn å spørre om alderen deres og hvor lenge dere prøvde før dere ble gravid? merket dere tidlig symptom, og hvilke?

vi har prøvd i totalt 15 pp og begynner å bli frustrert nå (hadde en liten pause i prøvingen i tillegg til en samboer som var mye på reis, så har ikke vært til utredning enda). jeg er bare 25, men er i ferdig utdannet og begge er i full jobb. er redd jeg tenker for mye på at vi mååå klare d hver mnd, men vanskelig å styre tankene når man vil så gjerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22,blir 23 i år...ble gravid på i 2 pp, men vi fikk ikke prøvd helt ordentlig 1 pp, så 2 pp var vel egentlig 1 pp på en måte.... okey, dette ble veldig inviklet..hehe.. Lykke til videre, spira sitter nok snart for deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sluttet på pillen i juni å prøvde i noen mnd helt til jeg vurderte videre utdanning. Så ble ting lagt litt på is egentlig. Da fikk jeg tankene på no helt annet å fant ut at da måtte jeg evt vente i 2 år med barn.Å plutselig skjedde det...jeg ble gravid. Er bare 6 uker på vei og er fortatt litt i sjokk.Men er veldig glad og skole får vente litt til. Prøv å ikke fokuser så mye på det.Begynn å trene eller gjør deg selv opptatt med noe som får tankene dine til glemme det at kanskje eller ikke.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

er 22 (straks 23) og er i 13 pp.

har ennå ikke skjedd noe spennende, men håper det kommer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 27 når jeg ble gravid med nr 1 etter 1 pp.

Er nå 29 og har en liten spire i magen som satt etter 2 pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 25 og ble gravid i 1.pp. har nesten ikke gått opp for meg ennå, da jeg hadde foreberedet meg på at det kunne gå mange prøveperioder før den satt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.gang: 26 ar - satt pa 1.pp

2.gang: 29 ar - en SA etter 1.pp og gravid igjen na uten mens i mellomtiden - altsa - for oss har ting gatt relativt greit (foruten SAen da, som slettes ikke var "grei")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei elisabet. :)

 

Forstår din frustrasjon.... Jeg ble gravid for første gang da jeg var 20 år og etter 10 pp, det endte desverre i MA. Nå er jeg 21 år og gravid i 8. uke, den gangen gikk det ca 5 pp. Selv om jeg ikke har måtte prøve like lenge som deg vet jeg GODT hvordan det er når man har lyst og bli gravid og man går mnd etter mnd uten resultat. Man tenker ikke på annet etterhvert, og man ser dessuten gravide mager og babyer OVER ALT!

 

Jeg fikk symptom bare noen dager etter el. Jeg opplevde å bli veldig oppblåst døgnet rundt, ømme pupper fikk jeg et par dager før IKM. Bortsett fra dette følte jeg meg ikke gravid før jeg var ca 6 uker på vei da kvalmen kom for alvor!

 

Ønsker deg masse lykke til!!

(Det skjer når man minst venter det, det er min er faring! Begge gangene jeg har blitt gravid har jeg vert midt i eksamener og vert veldig fokusert på det). ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35 år har over 50 pp bak oss, 2 negative prøverørs forsøk og ble gravid på egenhånd.

 

Jeg hadde mer eller mindre gitt opp, skulle bare prøve EN TING TIL.... noe jeg hadde lest på kjeringråd siden. Han tømmer seg på dag 5 cd og sex annenhver dag fra cd 10 - der satt den gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vet ikke hva pp betyr, men jeg var 31 første gang jeg ble gravid - hadde hatt en mens siden jeg sluttet på pillen, var ikke i mine tanker å bli gravid en gang, vi hadde tenkt å begynne å prøve et halvt år etter pilleslutt eller noe sånt - jeg trente hardt mot et idrettsmål og skulle ikke bli gravid før det målet var nådd, men slik gikk det ikke - heldigvis.

Andre gangen var nå - er 33 nå, ble veldig ufrivillig gravid etter bruk av kondom - 4 mndr etter at jeg fikk igjen mensen etter fødsel.

Jeg hadde trodd at jeg skulle trøble med å bli gravid da mange i min familie har gjort det, + at jeg har hatt problemer i underlivet, men ble det uten å ha tenkt å bli det. Tror det beste rådet er å finne noe annet å fokusere energien på og så sitter den. En hobby, et prosjekt, jobb, venner, hva som helst, bare ikke fokuser alt på "MÅ KLARE DET".

Den biologiske klokka er jo veldig på din side også, så du har jo god tid (selv om det sikkert er en fattig trøst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 år og vi prøvde i 1,5 år, dvs. 17-18 pp. Vi hadde egentlig mistet trua på at vi skulle greie det på egen hånd og ventet på å komme inn på sykehuset - og så fikk vi verdens beste julegave med en positiv test :) Gleden var STOR! Neste gang skal jeg sjekke når jeg har el i større grad enn det vi gjorde nå, har kun gjort det sporadisk. Vi hadde sex dagen jeg målte el og er sikker på at det var derfor det klaffet. Merket at brystene ble ømme ei ukes tid før mens, men det får jeg innimellom når jeg er premenstruell også så jeg skjønte ikke sammenhengen før den blå streken plutselig var der :) Lykke til, håper det klaffer for deg også snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 år og - minst 6pp.... Skulle ikke bli gravid før sensommeren 07...

Men her er jeg..

Termin 11 oktober :-)

Har et gull født desember -05 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og ble gravid på fjerde forsøk. Slutta på pillen i oktober 06 etter mer eller mindre 10 år på p-piller. Synes egentlig at det gikk ganske fort jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26, mannen min er 42. Vi fikk klaff på 1pp. Jeg kan enda ikke tro hvor lett det var, ferdig med en lang utdannelse og fikk jobbet et år. Vi bestemte at nå var tiden inne for å prøve, og der gikk det bra med en gang. Jeg tror det er viktig å le masse sammen, ha skikkelig god sex og ikke stresse. Det skal være deilig og fint å prøve! Lykke til, håper det klaffer snart! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nyansere bildet litt om alle som klarer det raskt - det klaffet i vår 12 pp, og jeg var i ferd med å gi opp. Nå da jeg ble gravid, tenkte jeg "Kanskje jeg er gravid - Nei, det kan jeg aldri tenke meg." FOr det kunne jeg liksom ikke tro. Annenhver dag i den viktigste uka funket for oss. Er bare 5 uker på vei, og tenker at det dette ender i MA eller SA. Kan liksom ikke helt tro at det blir barn i oktober.

 

Hadde gått på pillen i 9 år - og er 32.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg aldri har gått på noen hormonell prevensjon. Dvs eneste prevensjon jeg har brukt er kondom. Jeg har heller aldri vært gravid før. Kan hende det tar lenger tid for kroppen å komme "i lage" når man har gått på p-piller etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...