Gå til innhold

nan 1 og nan 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på de to? jenten er nå 3 og en halv mnd gammel og får bare mme. Bør jeg gå over til nan 2 fra hun er 4 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jern er forskjellen. De har jernlager fra de var i magen til ca 4-6 mnd. Så greit å bytte ca da.

Skrevet

Ett lite tips fra meg..begynn med tilvenning av Nan2.. Gi annenhver flaske med Nan1 og Nan2 en stund.. Her fikk vi litt problemer med magen,da vi startet direkte på Nan2..:)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Mamman til thea: var det magesmerter dere fikk? eller løs mage? hard mage?

Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med overgangen. Men jeg brukte NAN Ha1 da, så kanskje det kan ha noe med saken å gjøre.

Skrevet

Det er dobbelt så mye jern i Nan 2, pluss at det er en annen proteinsammensetning som iflg helsesøster skal gi mer næring/metthetsfølelse. Man bør gå over på Nan 2 fordi babyen trenger mer jern rundt 4 mnd.

Vi fikk dessverre spygulp deluxe fra babyen da vi byttet fra Nan 1 til Nan 2, så vi byttet frem og tilbake i noen uker for å se om hun etterhvert ble klar for Nan 2, men hver gang vi startet på den igjen satte gulpingen igang igjen. Jeg ga derfor opp og gikk over til Nan HA1 som har like mye jern som Nan 2 og er mildere for magen.

Det er vel egentlig på tide å prøve Nan 2 igjen nå, magen burde være tøff nok siden hun er blitt 7 mnd og nå spiser masse grøt og middag, men jeg nøler av frykt for en ny runde supergulping. Ubehagelig for babyen og litt strevsomt for alle oss rundt :)

Med eldstemann gikk vi over til Nan 2 ved fire mnd og hadde ingen problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...