Gå til innhold

Kaffe


bruse

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg drikker 3-4 kopper kaffe om dagen. Er det for mye når man prøver å bli gravid? Minker det risikoen for å faktisk bli gravid? Og når man blir gravid, skal man kutte kaffen helt ut da? Er te helt i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drakk kaffe før jeg ble gravid jeg, har ikke hørt at det skal ha noe å si. mens man er gravid skal man ikke ha altfor mye koffein, men et par kopper om dagen går greit. Husk at det er koffein i svart te også, slik at du ikke heller innpå både kaffe og svart te. De har utrolg mye god te på helsekosten, frukt te f.eks, det har jeg fått dilla på!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har noe å si for sjansen til å bli gravid, men du burde kanskje trappe ned uansett. For det er ikke noe gunstig for fostere at du drikker kaffe (eller rettere:koffein) når du er gravid. Forskning viser at jo mer kaffe, jo større skade på fosteret. De har vel sagt at man skal drikke maks 4-5 kopper om dagen, men da er det like greit å kutte det ut, spør du meg. Det har i hvertfall jeg gjort. Det blir som med alkohol; det er jo ikke vits i å ta noen sjanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffein reduserer sjansene for å bli gravid!

Kutt ned til en kopp om dagen.

Te, cola og sjokolade inneholder også koffein. Prøv med grønn te, eller urte te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...