Gå til innhold

Trehjulinger og sne....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er vogner med tre hjul i sne? Ser for meg at det vil være best med fire hjul når man bor i finnmark...noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det viktigste med snø eller ujevnheter er at hjulet sitter fast og ikke er dreibart, antall er ikke så viktig...

Skrevet

Og så bør de være store og luftfylte.

Min TFK Joggster kommer iallfall fint frem på sne.

Skrevet

jeg har hatt hartan skater i 2 1/2 år! 3 hjulingen er super på vinterføre!!

Skrevet

Ingen problemer med min OTH. Greit om forhjulet kan låses hvis det er vendbart (tror de fleste vendbare kan det).

Skrevet

Hei

det bør ikke være skjerm over hjul, da setter snø seg fort fast. TFK kommer seg glimrende frem på snø i alle fall, Easywalker også.

Skrevet

Jeg synes det er kjempekjekt med tre hjul :-) Om det er veldig ubrøytet løfter jeg vogna og triller på forhjulet, så kommer jeg frem overalt :-)

Skrevet

JEg har begge deler, en Quinny Comfort 3hjuling og en Emmaljunga Duo Edge. På snøfulle dager bruker jeg Emm. fordi: med 4 hjul lager man 2 brøytespor/hjulspor, og med litt løssnø er dette mye lettere enn å lage 3 brøytespor som jeg må med Quinnyen. Dette gjelder "litt løssnø". Når det gjelder brøytet vei, blir det ofte litt ruglete hardpakket snø pga brøytebilene osv, og da er det heller ikke best å ha Quinnyen. Fordi denne har svingbart, og låsbart hjul. Selv om jeg låser hjulet, slarker det litt, spesielt på dette føret. Resultatet er at vogna rister mye mer enn 4-hjulingen min (som har veldig god demping). Men det er forskjell på 3 og 4 hjul, dette var min sammenligning. Min konklusjon er at Edge og Quinny Comfort er bra i kombinasjon, de er best på ulike områder.

Quinnyen er heller ikke så lun, noe som er verdt å tenke på i Finnmark tenker jeg;) Men en super sommervogn/varme vinterdager, på glatt føre er den super (brems). Edgen er bra når det er kaldt, ubrøytet og ved vind!!

Emmaljunga er ikke vanntett, men Simo er. Akkurat det savner jeg hos Emm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...