Gå til innhold

når en barnehage er godkjent for 10 barn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oki, ja da forstår jeg...

jeg telte gjennom ungene i barnehagen vi bruker i går, og både tirsdager og torsdager er det da for mange barn, henholdsvis 12 og 11 disse dagene. og barnehagen er godkjent for 10 barn.

hva gjør jeg? hva om noe skjer når de er for mange barn? de er aldri flere enn 2 stk på jobb, og det er 5 småbarn på 2 år disse dagene, og resten er fra 2-6.

noen gode råd?

Man må forøvrig skille mellom antall barn og antall enheter. Enheter er det vanlige begrepet å bruke når det gjelder godkjenning.

T.o.m. det kalenderåret barnet fyller 2 år teller det 2 enheter, f.o.m. det året barnet fyller 3 år teller det 1 enhet.

Nå vet ikke jeg hvordan tilfellet er i deres bhg, men her er et eksempel:

Hvi bhg er godkjent for 10 småbarn, altså 20 enheter kan gruppen se slik ut: 5 små barn (=10 enheter) + 10 større barn. Det blir 20 enheter, men 15 barn.

At det bare er 2 voksne på jobb høres jo litt lite ut, men er det meningen at det bare skal være 2, eller er det pga sykdom o.l.?

Uansett skal barnehagen drives forsvarlig.

ok... ja da må jeg nesten "regne" litt på det! hehe, med antall barn osv...

de er to stk på jobb, og ped leder er aldri til stede. ped leder er forresten styrer/eier av barnehagen. uhyre sjelden de er flere enn 2... da må det være en spesiell dag...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...