Gå til innhold

Noen med erfaringer med menopur og gonal f?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal igang med 7 forsøk, gått på puregon tidligere, men vanskelig å finne riktig dose.... Legen har anbefalt å prøve Menopur 150IE. Har brukt puregon 150IE sist. Noen som vet forskjellen på de ulike sprøytene? Vet en må blande de selv.... Men ellers vet jeg ingen ting.... Taknemlig for svar

Klem

Fortsetter under...

Hei Brumme-vennen!

Nå er jeg ingen ekseprt, og iflg. Riksen er det ingen forskjell på Gonal-F, Puregon og Menopur (jeg "kranglet" masse med dem om dette før dette forsøket!)

MEN: Iflg. Holst på Aleris (og Hausken, tok kontakt med ham på mail) er det visst en forskjel mel. Puregon/Gonal-f og Menopur. Det handler om framstillingsmåten, at P/G er et rent kjemisk produkt mens M er et biologisk produkt. I tillegg har jeg lest (på "Snart gravid"?) at Menopur anbefales for voksne damer fordi det visstnok gir færre egg av bedre kvalitet. Jeg har jo fått mange egg med dårlig kvalitet m/Menopur, men medisinen kan gi annet utslag for deg. Uansett høres et medisinskifte lurt ut!

*krysser* ALT for deg og håper vi treffes om ikke så alt for lenge:-)

Klemmmmmmmmm

Hei Brumm!

Jeg har brukt begge typene, gonal -f 225ie på 3 forsøk og Menopure 125 ie + puregon 100ie på 4. forsøk. Jeg har ikke merket noen forskjell annet enn mer stikking ang menopure og puregon. Men legen (Hausken) sier at eggene som ble tatt ut var bedre med menopure og puregon.Jeg er 37 år og eggene blir færre etter hvert, men denne gangen var de jevne i størrelse.Har hatt en tendens til å vokse litt ujevnt med Gonal-f. Er forresten på rugedag 5 og holder på å blir smårar! Ingen grav.tegn i det hele tatt, så det går vel rett nedenom og hjem tror jeg.

mvh

Hei:)

Jeg har gjort akkurat som sans - gonal på 3 forsøk og samme dose menopur og puregon på 4 forsøk og sitter igjen med en gravid mage og er 14 uker på vei:)

Med andre ord så fungerte den medisinen og blandingen meget godt for meg:)

Menopur er ampuller med væske og pulver som en må knekke og blande selv for så å trekke det opp i engangssprøyte, men det går så fint atte:)

Og sans: jeg var også veldig negativ i begynnelsen av rugeperioden, men det tok seg opp de siste dagene og ble erstattet med uvisshet. Jeg var ALDRI sikker på at jeg var gravid en eneste gang før jeg fikk svaret på hcg. Jeg var vel ikke sikker på noenting.

Skjønner at disse dagene er tunge og vanskelige og det er lite og ingeting en kan gjøre er jeg redd.

Tålmodighet er en dyd........jada ;-(

Du skal ta BL den 20ende sant?

Går det greit med pregnylen?

Sender masse babystøv opp til Bergen og en dose varme klemmer, så skal du vite at jeg tenker på deg og krysser alt jeg har - ja, den lille i magen min også - vi heier på deg begge to;o)

Gode klemmer fra meg og min lille skatt :)

Og all verdens lykke til til deg, Brumm!

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve menopur denen gangen. Og hvorfor ikke puregon også? Hausken er meget dyktig og vet hva han snakker om.

Du kan jo maile Hausken og høre hva han hadde anbefalt deg mtp medisinering ved videre forsøk......bare en tanke.

LYKKE TIL!

Og måtte alle gode ting være 7 for deg i år 2007 ;o)))

Klemklem:)

Tusen tusen takk alle sammen!!! Nå fikk jeg masse fin info.

Ja det skader jo ikke å prøve en annen medisin. Det eneste er at vi har puregon for 12.000 kr i kjøleskapet. Men de får bare ligge der:o) he he.

Snøfilla: Husker du undersøkte masse om forskjellene mellom de ulike medisinene:o) Tusen takk for utfyllende svar!!!!!!! Hva skulle vi gjort uten hverandres erfaringer her!!!!!!!!!!!!!!

Masse klemmer

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...