Gå til innhold

Ramlet ned trappen...

Lilleprins og mamma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har vært litt borte de siste dagene. I går - tidlig søndag morgen - skulle jeg stå opp med min sønn på 2 år. I det jeg skal til å gå ned trappen med han ramler jeg med han oppå meg. Vi farer ned hele trappen og stopper til slutt vet at jeg har vridd det ene kneet fast i gelenderet. Det var vanvittig vondt. Fikk fullstendig panikk og ropte på samboeren min som heldigvis reaerte og kom og hjalp meg med en gang. Sønne min på 2 år fikk ikke en skramme og ble mest redd for at mamma skrek av smerte og bekymring for lillebror i magen.

Jeg ringte til Ullevåll - barsel A og fikk beskjed om å komme inn med en gang. Ble godt tatt imot av en jordmor og lege som undersøkte meg og magen min. Alt så bra ut på ultralyd! Men de ville legge meg inn til observasjon for å være sikre på at noe likevel ikke hadde skjedd.

Kom over på observasjon hvor jeg ble liggende med crc - alt så ok ut, tok blodprøver og fikk beskjed om å slappe av. Foten min var vanvittig vond men den ble nedprioritert. Det viktigste først var fosteret. Noe jeg var helt enig i. Hadde en rolig og fin natt.

Nye undersøkelser i dag tidlig. Ultralyd ok, blodprøver ok, urinprøver ok og crc ok. Til slutt kom det en kirurg og så på kneet mitt - ble så sendt til røntgen. Ikke noe brudd, har strekt leddbåndene på innsiden av kneet. Ble skrevet ut fra ullevåll nå i kveld. Deilig å være hjemme!!

Er veldig glad for at alt gikk så bra som det gjorde med meg, sønnen min på 2 år og lilleprinsen min. Jeg må nok hoppe rundt på krykker en stund men føler at det er en liten pris å betale med tanke på hva som kunne ha skjedd. Ville dele historien med dere -deilig å få skrevet det ned. Vi "snakkes! :-)

Fortsetter under...

Oi..

uff så leit og skikelig grusomt å oppleve tenker jeg, du ble nok veldig redd kan jeg tenke.

Enda godt at alt gikk bra med både storebror og lillebror, og mamma etter forholdene da.

Strekte leddbånd er vondt og det tar tid å bli bra, nå må du ta det med ro og ikke belate kneet, siden du har ekstra mye å dra på for tiden tar det nok littlengre tid , men så har du ekstra grunn til å ta det med ro da.

Du får kose deg med magen og se på film med storebror og sånt da :),

Blir kansje flere leke og kosestunder på gulvet nå da..

Håper å se deg snart når formen er på plass igjen,

lykke til.

Hei Lilleprins i magen!

For en forferdelig opplevelse! Når noe sånt skjer, så går jo hele livet foran en i slow motion og man tenker på det verste. Godt å høre at du fikk god oppfølging på Ullevål, og at alt ser bra ut med lilleprinsen i magen. Nå får du prøve å slappe av, slik at du selv også kommer til hektene og at benet blir bra, slik at du kan nyte denne siste tiden av graviditeten og kose deg med sønnen din (og samboer).

Håper vi sees i morgen, hvis ikke, så får vi snakkes her på BIM, og møtes senere!

Klem fra

Annonse

Hei igjen alle sammen!!

Tusen takk for de hyggelige hilsnene dere har sendt meg! D varmet virkelig!!

Ja det va en forferdlig opplevelse! Var så utrolig redd for fosteret når jeg så at alt gikk greit med sønnen min på 2 år. Ullevåll var helt fantastiske. Gav meg en veldig god trygghet at de holdt meg igjen til observasjon i et døgn. Fikk sett lillepinsen 2 ganger på ultralyd. Han hadde det veldig bra. Her har vi en veldig aktiv liten krabat sa jordmoren. Han veier nå 1300 gram.

Så nå skal jeg være VELDIG forsiktig med å gå trapper og ta det veldig med ro. Skal hente meg krykker etterpå. Kneet er veldig ømt og vil nok være det en stund fremover men det er en liten pris å betale synes jeg nå i etterkant når jeg ser hvor bra det gikk.

Takk til alle dere for varme ord. Vi "snakkes! :-)

Hei igjen, lilleprins!

Så bra at alt så bra ut!

Det er så vondt å gå med hjertet i halsen når sånt skjer.

Som du vet, så deler jeg din oppfatning av Ullevål - de er superdyktige der!

Ble du undersøkt av Svenningsen eller Berge mens du lå på obs-posten?

Jeg går til ukentlig oppfølging nå på obs-posten, og har avtale med Svenningsen hver onsdag ettermiddag - så i morgen er det klart for ny kontroll.

Ses vi i kveld, eller bør du holde kne og mage veldig i ro?

Hei Maggi!

Jeg tror det var Berge som undersøkte meg i går - hun damen med kort mørkt hår og briller. Ble undersøkt av Svenningsen når jeg lå på obs-posten med nr 1 - han mannen. Utrolig flinke og koselige begge 2!!

Jeg skal prøve å komme i kveld. Alt er bra i magen og kneet er ikke så verst heller. Har vært å hentet meg krykker så jeg har noe å støtte meg til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...