Gå til innhold

UKE 7


Gjest

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg som tida flyr!

 

 

Siden jeg står jeg i fare for å få influensa, må jeg dessverre sitte inne og spise i stedet for å jogge. Så synd! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det best å hvile ja! Kos deg med god samvittighet du! :-)

 

Jeg er fortsatt slått ut av symptomer som egentlig er vanskelig å beskrive - jeg er fryktelig slapp, pluss stappa tett forkjøla. Sånn har jeg vært i halvannen uke nå, og det er slitsomt. Jeg klarer å gå på beina, men er døsen hele tida.

 

Nå har det for øvrig skjedd noe rart - jeg har blitt sugen på søtt igjen! Det var sånn jeg merka at jeg var gravid, forrseten, plutselig orket jeg ikke kaffe eller søtt - da skjønte jeg at det var noe "galt"! :-) Ikke orker jeg å trene, og synes det er godt med sjokolade igjen - dette går gal vei! :-)

 

Gikk 3 km-løypa på morrakvisten i dag, men i vanlig gangfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, Hoppetussa. Kanskje du skal ta en prat med legen? Kanskje du mangler noe... et vitamin, et mineral eller kanskje litt oppmerksomhet? Håper det bedrer seg, i hvert fall! Du sa du hadde begynt å jobbe? Da kan det ikke være hver dag, i så fall? Eller er du sykemeldt?

Her har ungene hatt influensa, og jeg har hørt at den skal være av den langvarige sorten. 5-åringen har vært syk i 5 dager, men er nesten frisk nå. Gutten slapp visst unna med 2-3 dager, sikkert fordi han ammes.

 

Jeg er nesten helt sikker på at du er sugen på søtt fordi du har rørt mindre på deg. Trening gjør at man får lyst på sunnere mat! Jeg merker godt at hvis jeg har vært mye i ro, så får jeg lyst til å snavle.

 

Jeg bare MÅTTE ut og jogge i kveld, selv om det var 14 minus. Det var kaldt, ja! Det ble bare en minitur, på 25 minutter. Hadde litt styrkeøvelser etterpå. Tøyde dessuten godt ut, for jeg har følt meg litt stiv i det siste. Synes ikke jeg har fått tilbake smidigheten etter graviditeten enda.

 

Tirsdag:

Jogging: 25 min. Rolig.

Uttøyning: 10 min.

Styrke: 15 min. Mage, rygg, armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Også i 14 minus da! Jeg er innmari sløv på dette med tøying, der har jeg stort forbedringspotensiale! Var flinkere til det før - brukte opp til 20 min, satte på rolig musikk og dempet lyset.

 

Jeg ble nok mer aktiv etter at jeg fikk vite at jeg ble gravid ja. Dvs. jeg gikk fra å trene et par ganger i uka til å "mosjonere" nesten hver dag. Og at det var derfor jeg ikke har lyst på noe søtt. For før det var jeg en skikkelig godtegris! :-)

 

Jeg går på autopilot nå, og er ikke sykemeldt.Jobber bare 50 % fram til sommeren nå. Jeg har en egenskap som gjør at jeg kan skru meg av mentalt og fysisk noen ganger og likevel fungere. Litt skummelt, for det pleier å ta fryktelig lang tid før jeg får "reparert" meg. MEN - nok om det!

 

Formen er noe bedre, og jeg er ute og triller igjen. Jeg har vært så dristig ( :-) ) at jeg har valgt en ny trillerunde - fint å gå i skogen, men greit med forandring. Men det tilsvarer sånn ca 3 km det også. Triller morgen og ettermiddag.

 

Ja, denne influensaen som går i år er visst langvarig, og bringer med seg flere sykdommer. De fleste elevene mine som har hatt det, har vært nede i to uker, influensa etterfulgt av øreverk, halsbetennelse og andre "uggne" ting. Men du har ikke blitt rammet?

 

I går var jeg med ei venninne på aerobictrening - det var artig! :-) Har vært instruktør i aerobic selv, men kuttet nesten treninga tvert av da jeg flyttet hjem fra studiestedet. Timen var inspirert av boksing og spark - som jeg også var instruktør i før - deilig å få ut litt aggresjon! :-) Men fysjameg så sliten jeg ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det 14 minus, nå er det 7 plussgrader! Hvorfor kan det ikke bestemme seg, da? Nå blir det jo bare helt uframkommelig føre.

 

Dette innlegget var av det mer optimistiske slaget ja, Hoppetussa! Godt å høre at du er i bedre form.

 

Jeg har sluppet unna influensaen, men kjenner at jeg har antydning til grugg i halsen og nesen. Jeg slipper som regel unna, jeg da. Kanskje er det immunforsvaret, kanskje er jeg flink til å spise og sove mye og regelmessig.

 

Aerobic med slag og spark hørtes slitsomt ut... sikkert super-effektivt! Er det ikke fantastisk godt å bli helt utslitt av trening noen ganger?

 

Jeg gleder meg til at jeg skal begynne å jobbe, for da skal jeg ta i bruk treningsrommet på jobb. Da får jeg litt avveksling fra jogginga. Liker å ro og sykle litt i tillegg, pluss bruke styrkeapparatene.

 

Jeg tok meg en joggetur i går kveld, selv om jeg kjente at jeg ikke var helt god i kroppen (truende influensa). Jeg bare MÅTTE, for jeg har vært så mye i ro de siste ukene at jeg holdt på å gå på veggen!

 

Torsdag:

Jogging: 45 min. Rolig på isete vei.

Hadde et par durabelige fall på isen, og fikk bekreftet at jeg ikke har antydning til benskjørhet. :D

Uttøyning: 10 min.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, kjenner igjen følelsen(ja, nå kjenner jeg den igjen etter å ha vært skikkelig daff de siste ukene!) - jeg MÅ også bevege på meg. Hvorfor tror du jeg stabba med ut halvsjuk bare for å trille noen meter med vogna? :-.)

 

Kick-aerobic er kjempemorsomt! Består også av ganske enkle bevegelser, så det passer for de fleste. Bare så synd at nærmeste treningssenter som tilbyr dette ligger i Drammen eller Hønefoss, som tar en halvtimes kjøring. Det blir nok dessverre med sjeldenhetene at jeg er med på sånt nå.

 

Trilling er i gang igjen, morgen og ettermiddag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man: Trilling 60 min.

Tirs: Trilling 60 min.

Ons: Trilling 60 min. i ca 5 cm nysnø, øvelser gulv

Tors: Trilling 60 min. i 10 cm nysnø, øvelser gulv

Fre: Shopping :o) Ikke noe trim..

Lør: Var på overnattingsbesøk, ikke noe trim..

Søn: Trilling 60 min.

 

Det er bare lørdag i dag, men siden vi endelig er hjemme igjen etter en tur til søsteren min så skal jeg trille i morgen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping er trim det også, fant vi ikke ut det? ;-)

 

Luni, ser du bor i Buskerud? Vil du si i hvilken del? Bor i Buskerud selv, har vel skrevet Midtfylket i profilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jææææhk, enda ei dårlig uke. Slitsom uke med unger som hadde influensa, en mann som også fikk influensa i et par dager, og der jeg selv kjente at kroppen kjempet en kamp mot noen ulumskheter. De siste to dagene har det gått til magen, og jeg er slapp og litt uvel.

 

Men... det ble da to små økter, to små joggeturer. Og noen situps innimellom.

 

Har visst lagt meg litt ut nå, av det å være inne i to uker. Men det får bøtes på når våren kommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har vore heldi å fått trimma nesten kvar dag!

 

mandag : dvd 35min styrke

tirsdag : trilletur 5 km

onsdag : dvd 35 min styrke

torsdag : trilletur 5 km

fredag : dvd 35 min styrke

laurdag : slappa av.....

søndag : dvd 35 min styrke

 

-om eg får til dette også no i veke 8 så må vel kleda stramme litt mindre snart.....................

 

xxxxxxxxxx alle fingre.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, me like if shopping is trim!!

Må jo si at når jeg først er nedover så bruker jeg gjerne halve dagen med å tråle rundt, da er det så forbaska mye jeg skal ordne at jeg aldri blir ferdig syns jeg.

 

Jeg bor i øvre Buskerud, nærmere bestemt Sigdal :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...