Gå til innhold

hvilken bilstol har dere kjøpt, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare for å sjekke.. vet ikke helt hvilken vi skal kjøpe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt acta graco logico S. Den er med base. På basen kan det stilles inn slik at stolen ikke er helt bratt. Og stolen er ganske lett å bære.

Skrevet

Vi har kjøpt acta graco logico S. fin nøytral farge og med base:)

betalte 1300 for det:) (i svenske kr)

Skrevet

Har veldig lyst på akta graco logico s - men var på babyshop og tittet på det - og prøvde å installere det i bilen... Det løsnet sideveis - dvs at det ikke var nok hold/feste i selen i bilen slik at basen skled litt sidelengs og var løst om man dro nok i det.. Og det skal jo virkelig tåle endel - så da ble det ikke det setet.

Prøvde også maxi cosi med base, det har en litt annen måte å feste basen på - men også det løsnet litt sideveis... Så etter to timer på babyshop var jeg like rådvill...

Mitt beste tips er å prøve de forskjellige setene i bilen og så velge det som sitter best....

Jeg har fortsatt til gode å finne et sete som passer - så tips tas i mot med takk..

Skrevet

Har kjøpt fullt abonnement fra IF forsikring, jeg får barnestoler fra dem så lenge barnet trenger det og jeg melder fra når barnet trenger en større stol. Det barnet som til enhver tid sitter i denne stolen ved en eventuell ulykke er ulykkesforsikret - jeg renger virkelig med at det er i IFs interesse og ha stoler som er sikre og å oppdatere sine stoler etter de standarder og lover og tester som gjelder -

Jeg har betalt 3025,- kroner, og det er vel ikke mer, heller mindre enn det jeg ville måtte ut med for to trinn med stler uansett - nå beholder jeg bare den siste av disse da, men det syns jeg er greit for min del :-)

Det eneste jeg må gi avkall på er siste skrik i mønster og farge, DET velger jo noen andre da! Og det er ganske nøytralt virkere det som!

Skrevet

Har du vært i Sverige og handla den eller kjøpt på nettet? Jeg har vært i flere barneutstyrsbutikker i Ålesund i dag, og der koster stolen 1990. Kunne godt tenke meg å få tak i den rimeligere.

Skrevet

jeg kjøpte mitt graco sete i sverige..

Skrevet

Vi skal også leie fra IF. Fordi da slipper vi å styre så mye og så kan vi levere tilbake stolene etterhvert som barnet vokser ut av dem.

Skrevet

Vi har også kjøpt Logico S i Sverige, hos Kattis i Strømstad. De skulle ha mer for samme sete på Babyproffsen på Nordby.

Skrevet

Jeg har kjøpt Maxi Cosi, og de er kommet bra ut i test. Kjøpte den burkt på finn.no jeg, så betalte 750 kroner for den.. Har kjøpt basen brukt også, men den er foreløpig i england :o) Så om dere ikke vil bruke mye penger på stol så sjekk ut finn.no, maaange der som selger flotte stoler rimelig...

Skrevet

Vi har kjøpt Maxi Cosi Cabriofix med Isofixbase. Det sitter dønn fast i bilen vår. Dessuten kan det brukes på vogna vår. Vi bor i byen og må ofte gå langt fra der vi finner parkering. Etterhvert som babyen blir litt større kan det være en avlastning for meg å slippe å bære setet, men kun klikke det på understellet. Setet vant testen som ble vist på FBI ifjor. Da vant det med et poeng i forhold til Römer Babysafe pluss. Mener å ha hørt at man må ha lange seler for å montere MaxiCosi, så det kan kanskje være greit å prøve ut i bilen før kjøp?

Skrevet

maxi cosi cabrio har vi kjøpt. ganske enkelt fordi det har kommet best ut i test. vi kjøpte det nytt på barnas hus for et par uker siden. det var på tilbud til kr 999.- dessuten er jo et best i test sete ganske enkelt å selge igjen, for oss som ikke skal bruke det til flere barn senere...

Skrevet

vi har oxo kjøpr akta greco Logico S! tror det blir kjempe bra! vi fikk vist hvordan det skulle monteres å de sitter som støpt i bilen vår! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...