♥ivf m/prins♥ Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hei Jeg skal til jordmor om 2 uker og 2 dager;) Da er jeg 16 fullgåtte uker og går over i uke 17 samme dag. Men hva gjør hun? Skal ta med skjema over blodprøver som er tatt og levere urinprøve. Skal vi veie oss igjen? Også leser jeg noe om at de måler magen? Hun kan jo ikke måle magen min?! Det vises jo ingenting der jo.... Dessuten så har jeg noen kilo for mye og en kan derfor ikke måle seg frem til noe som helst på min mage på lenge enda.....tror jeg da. Klart, det kan jo hende at den popper frem en dag, men det tror jeg blir noene uker til mtp slik jeg er bygd og min 2 søster og mamma. Jeg kan nok glatt skule min graviditet, hadde jeg villet, frem til 6mnd. Er jeg har lagt på meg en del kilo det iste året pga 5 prøverørsforsøk og da er det snakk om 4 uttak og 1 frys, altså 4 hormonbehandlinger. Jeg er litt redd for å få litt pes for vekten min og vet liksom ikke hva jeg skal si til det. Jeg prøver jo så godt jeg kan.. Siden første forsøk for 1 år siden har jeg vel lagt på meg 10-12kg. og var fra før akkurat passe. Og nå når jeg er sulten 24-7 så går det vel rette veien det her, ja....ehe;o) Kan jeg forvente noe pes fra jordmor eller er de stor sett forståelsesfulle? Når tiden er inne for fødselen, så er nok jeg opp mot 100kg om dette fortsetter...... Livet er herlig dere ;o)))
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Du må ha med helsekortet og blodprøvesvara dine, og du må levere urinprøve, heilt som vanleg. Det er ikkje skilnad på kontroll hos jordmor og lege, anna enn at du kanskje får litt meire "tid" hos jordmora til å stille spørsmål og slikt. Det er vekt og trykking på livmora og kanskje ho lyttar etter hjartelyden (men nokre gjer ikkje det før etter ordinær UL, så ikkje forvent det) Om jordmora er forståelsesfull eller ikkje kjem vel litt an på ho, men eg har hatt veldig koselege jordmødre som har hatt god tid til å prate og svare på alle moglege spørsmål. Nokre har fått litt pes mht vektoppgang, men eg ville ikkje bekymra meg for det på førehand, din situasjon er jo uansett spesiell! Lykke til!
♥ivf m/prins♥ Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2007 Hei og takk for svar:) Jeg så magen din på bildene dine - så fiiin du er:-) Men aldri i livet om det kommer til å vise sånn på meg....ha ha ha;o) Ser jo nada nå og jeg går snart i uke 15. Litt komisk med slike forskjeller egentlig;o) Hjertelyden hørte jeg da jeg var på UL i uke 12 og den håper jeg at jeg får høre igjen, men tiden vil vise:) Lykke til videre i svangerskapet! Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå