Gjest Skrevet 12. februar 2007 #1 Del Skrevet 12. februar 2007 Vi har vært hos legen idag, Maja har hostet mye inatt og er skikkelig surklete og hun snørrer fortsatt. Vi fikk resept på Efedrin hostesaft og fikk dette når vi kom hjem. Hun har sovet mye mer... er det vanlig "bivirkning" av efedrin? Og hun la seg for kvelden 1,5 time før enn hun pleier... Men regner med at hun kommer til å være mye våken inatt, i natt som var våknet hun hvergang hun hostet... Matlysten er på bånn, hun griner bare jeg prøver å gi henne mat, har fått i ho litt frukt, og ellers har ho spist mer pupp enn vanlig... Er dette vanlig bivirkninger av efedrin? eller er det bare typiske tegn ved øvre luftveisinfeksjon? (som legen sa hun hadde - halsbetennelse og lungebet. ble utelukket) Stakkars lille jenta mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Tiny Skrevet 12. februar 2007 #2 Del Skrevet 12. februar 2007 Stakkars lille Maja! Vil bare ønske dere god bedring Her er det nok også en liten forkjølelse på gang.. Men håper det går over fort da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. februar 2007 #3 Del Skrevet 12. februar 2007 Sigurd var syk i begynnelsen av januar og da ble det lite matlyst og masse kosing med mamma. Det er vel omtrent som når vi er syke, at vi nesten ikke orker å spise og at vi bare vil ligge under dyna. Ang. efedrin, så hjalp det på hosten, men Sigurd ble helt hyper! Sov nesten ikke på natta, for vi ga det rett før han skulle legge seg. Visste ikke at det kunne ha den effekten på enkelte, så vi fortsatte å gi. Han ble jo helt utslitt, stakkars! Da jeg fikk vite om hordan det kunne virke lot vi han hoste litt i stedet og da ble det straks mer søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. februar 2007 #4 Del Skrevet 12. februar 2007 God bedring til jenta di, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små:-) Skrevet 12. februar 2007 #5 Del Skrevet 12. februar 2007 De vanligste bivirkningene ved efedrin er uro og søvnløshet. Ved større doser kan en få hjertebank, men det vil vel ikke Maja gi uttrykk for;-) Jeg tror nok at hun heller sover da hun er sliten pga infeksjonen. Pass på at hun får i seg den mengde mm hun ønsker, matinntaket øker igjen når hun blir frisk! Det kan hjelpe å bruke nesespray også, da slimingen ofte også er sekret fra nesen som renner bak til svelget - og så sover de roligere når de får puste fritt gjennom nesen. God bedring til Maja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #6 Del Skrevet 12. februar 2007 Tusen takk alle sammen :-) Ja, hun er helt sikkert sliten, har vært forkjølet i over en uke og så kom denne stygge hosten... Håper hun får sove litt sammenhengende iallefall. Bra at jeg ikke ga ho den hostesaften før hun la seg da! Tenkte jeg heller skulle bruke kvoten iløpet av natten...synes jeg hadde hørt noe negativt om efedrin, men kom ikke på hva! Da tror jeg heller at jeg prøver nesesprayen inatt! Oppi det hele er det kjekt at hun endelig vil ha pupp igjen:-) Så for engangs skyld har jeg koset meg når jeg har ammet i det uendelige inatt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå