Gå til innhold

Det de så på UL var "ikke normalt"

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på ul idag pga en blødning og at jeg har mistet før.

Det hun så på ul var "ikke normalt". men kunne ikke gi noe bedre svar.

Det var tomt mente hun, og hvis det var noe var jeg max 4-5 uker på vei.

noen som har opplevd noe lignende?

Er dette tegn på exu? Eller ma?

Har ikke hatt store smerter, heller ikke noen blødning utenom den idag, og det var ikke mye.

Jeg får ikke svar før på fredag muligens.. det er så lenge til =(

Fortsetter under...

Hei.

Uff,føler med deg,det er vondt å gå slik og lure.

Hvor langt er du på vei??

Jeg opplevde det samme. Skulle vært 11 uker men det var tom fostersekk.

Jeg kaller det ma men legen brukte et ord som jeg ikke husker navnet på.

Kan du få en ny ul hos noen andre.

Krysser fingra for at alt går bra med deg..

Trøstende klemmer..

Jeg opplevde akkurat det samme forrige uke.. Var på UL mandag, skulle da vært 8+1. Enten var det ikke liv eller så var jeg bare 4-5 uker på vei. Tok HCG mandag og onsdag, og ny Ul fredag. Denne viste at det ikke var liv og at jeg hadde hatt en MA i uke 5-6.... Fikk time dagen etter til utskrapning.... Trist, men vi må bare tenke at det så lenge naturen ordner opp på denne måten er det en grunn til det....

Det trenger selvsagt ikke være det samme som skjer med deg, men det er kanskej greit å være litt forberedt i tilfelle...

Ønsker deg massevis av lykke til, og krysser fingrene for at det skal gå bra med deg! :-)

Okai.. jeg fikk beskjed om det samme.. evt at det kanskje var exu..

Regner med jeg får svar på fredag når jeg skal på ul igjen..

Hvis det er ma.. gjør d da vondt med en utskrapning?

Er det lokalbedøvelse eller narkose?

Og hvis det er exu, hvordan ordne de dette?

Annonse

Hei...

Så vanskelig det må være å ikke vite!! Det er ikke no moro..

MA er at fosteret dør. Husker ikke helt hva det står for. I noen tilfeller ordner kroppen opp sjøl. Ellers får man litt hjelp. Oftest ved utskrapning. I tilfelle vil du få narkose. Og de vil gå inn med ett sug og fjerne fosteret og annet inni livmora di. Jeg har ikke opplevd utskrapning som smertefult.

En exu er at fosteret legger seg på utsi livmora. I noen tilfeller vil de gi cellegift. Det vet jeg ikke så mye om. Ellers går de inn og oppererer. De vil da fjerne fosteret og ev.t. området der det ligger via en kikkhulsoperasjon. Vis det ligger i egglederen kan det være de må fjerne egglederen din. Det måtte jeg. Hadde ikke store smerter etter dette. De smertene jeg fikk på sykehuset etter opperasjonen fikk jeg smertestillende imot. Ellers var jeg egentlig bare "mørbanka".....

Lykke til i den vansklige tiden...

Ma står for missed abortion. Altså at fosteret dør, men kroppen støter det ikke fra seg.

Jeg hadde en MA for et halv år siden, og hadde da en utskrapning. Dette var ikke vondt på noen måte. Jeg synes det var "en lettelse" å gjøre dette, da jeg visste at det som skulle blitten herlig liten baby ikke var levedyktig. Hjertet begynnte aldri å slå, og takk&lov at kroppen ordner opp selv. Men det har vært en tøff tid psykisk.

Lykke til i den vanskelige tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...