Gå til innhold

Takk for i dag jenter, det var kjempekos å ha dere på besøk:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Lille Prikk, som gubben kaller henne nå om dagen, hadde et helt feil sovemønster idag, helt fra morgenen av; skyldes? - "hvem vet?"... Men nå sover hun i sin søteste søvn. Vi har hatt "på vei gjennom Kongsberg"-besøk idag, og det bedret ikke akkurat rytmen. Hun er så skrekkelig sosial, den lille frøkna vår, nysgjerrig og i sprudlende humør, og i kombinasjon med besøk er dette helt eksplosivt, noen ganger, sukk. Det er koselig med besøk, men slitsomt når hun er overtrøtt. Hadde hun bare sovet innimellom slaga, så! Men,men... Takk for at vi fikk komme og (for)spise oss (hihihi)på de veldig gode kakene!... Merkelig så sulten jeg var da jeg kom hjem. Tror magen min kan få plass til det utrolige. Sånn var jeg da ikke før. Huff. Gubben har fått feber, mest sannsynlig influensa. Hodepina var visst bare starten....Så jeg er spent på hva slags type han har fått, om den er hard eller normal... Håper ikke jeg får den, eller Prikk. Er det vanlig at babyer kan få slikt???

Si ifra hvis dere vil at jeg skal holde meg vekk fra babysang eller trilletreff denne uka, dessverre vet en ikke når drar med seg basilusker bort. Kanskje jeg allerede har brakt over dere slike ufyseligheter før idag?

Tusen takk for at vi fikk komme:)

Du får si til mammaen din at hun lager god kake! Hehe...

Håper vi ser deg i morgen.

Og sånn at det er sagt, Kongsberg er ikke verdens navle men jeg synes da det var trivelig i smågatene der:)

Og det var dumme toget sin feil at jeg ikke rakk det, jeg var i enden av perrongen når det kjørte, 5 min før tiden! Dustetog og dustekonduktør. Han så jeg løp når han blåste i fløyta si, men flagget og lukket døra likevel. *knurr*

Men vesla digget å kjøre buss da:)

Tillab:

Uff, fremdeles dårlig samvittighet... Håper på å orke en tur til Drammen i morgen, men lover ingenting, for nå er jeg utslitt etter frøken hyl&skrik!! Grrr, se om jeg finner en øl eller et glass vin, er helt tullete i

hodet.

Sangsmurf:

Hold de basiluskene unna meg!!! Neida, de er nok overalt, butikken osv.. Vi får bare holde de bittelitt fra hverandre, de trenger jo ikke å spise hverandre opp hver gang... ;)

Puh... takk for god hjelp til å spise kaker, men er dessverre masse igjen enda.. *Hvor mange kilo klarer jeg å gå opp på en uke tro?*

Heihei!

Takk for i går, ja, koselig:-)

Enig med "elendig mamma" -hihi - at vi bare får holde de littegrann fra hverandre. Tror ikke det er noe vits i å droppe alt sosialt liv av den grunn:-) Sa sangsmurf - vi ses vel på sang i dag:-)

Ja, jeg er jo enig med dere, men ville jo også gi dere sjansen. Jeg er ikke så stressa sjøl, men kanskje fordi jeg sjelden blir syk, og er vant til å vasse rundt i smitte på jobben... Noen blir kanskje fortere syk enn meg, så da tenkte jeg at jeg kunne si fra. Disse babyene våre vet vi jo ikke så mye om ennå, hvor fort de blir syke, men de er jo med overalt og unngår ikke akkurat basiller og annet rart.

Gleder meg til babysang. Håper det er litt variert. Var for få ganger der sist til å vite åssen det ville bli. Har jo vært borti hun Veslemøy i forbindelse med jobb, så jeg vet jo litt... Synes egentlig at det er morsomt å lære litt mer for senere bruk på jobb også... (Men innrømmer at jeg er bittelitt redd for at det blir en noe ensidig genre? Men Gry, hadde ikke du vært med på dette før? Eller noen av dere andre? Mona?).

Utover det gleder jeg meg til å gjøre noe sammen med andre som Vesla mi liker å være med på.

Jeg har lyst å være med en fredag å svømme, men er litt usikker på kommende fredag. Vi skal på helsestasjonen forat Lille Prikk skal få sprøyte, på torsdag, og så har hun vært litt i ulag, i går på dagen og i natt, så da tenkte jeg at jeg må se det an.... Hun sover nå og jeg er spent på hvor lenge.

Når er det at svømmekurset deres begynner? Skal alle unntatt meg være med på det?

Annonse

Hallo!

Vi blir heller ikke med på svømmekurs i denne omgangen i hvert fall. Har valgt å være med på babysang nå så får vi se videre senere. AM blir sliten av "aktivitetene" og jeg fikk anbefalt av helsesøster å velge en aktivitet for det er holdenok for småen foreløpig. Men det hadde vært kjekt om han lærte å svømme. Jeg har selv alltid syns det badegreiene var litt skummelt og jeg vil ikke at småen skal "arve" det.

Da er det tid for neste måltid.

Skal bare gi ham mat og komme oss ut å trille litt før babysangen.

Snakkes.

hei hei!!

Takk for masse deilige kaker, "Elendig mamma"!! Ha ha, du må nok forandre det nicket ditt...knis... Det var koselig å komme til deg nok en gang, selv om vi kom litt sent...;-)

Babysang: Har ikke vært med på det før, og ikke synes jeg at jeg ahr tid /råd til det nå heller... Er igrunn ikke såååååå interessert i det.. synger bare masse sanger her hjemme sammen m emma, det får holde! hihi..

Babysvømming: Jeg har ikke hørt noe, dvs jeg fikk en mail fra henne en stund før jul (da var det vel snakk om å evt være m på det første kurset over jul), men har ikke hørt noe. Ikke er det interessant lenger heller, siden emma har rukket å bli så stor... jeg spurte henne også ang svømmeopplæring for Ida, men hun har heller ikke kommet tilbake til det...Det skulle også starte i januar.. men men, vi får ta noe opplæring til høsten tenker jeg!

Jeg/ vi har hatt noen festlige netter med Emma... Hun har våknet og vært sutrete etc noen netter...Da fant jeg ut at jeg skulle prøve å gi henne 3 måltider om dagen...Dvs grøt til frokost/lunsj, et halvt middagsglass (el mindre) til middag, og så grøt igjen v sju tiden. Plutselig sov hun hele natta igjen! Hmmm...er det tilfeldigheter, eller er det fordi hun rett og slett måtte ha mere mat? Hun er jo i ganske godt hold... hmmm...

Mange som skal trille på torsdag eller? Noen ideer til hvor vi skal gå evt? Jeg lurte litt på om jeg skulle foreslå at vi kunne trille hjem til meg jeg... Noen som er for det? Da blir det jo stort sett bare nedoverbakker for dere hjem igjen!

Tusen takk for de deilige kakene Anne!:-)

I dag er vi i litt uggen form hjemme hos oss. Eier ikke matlyst, ingen av oss. Emilie er tett i nesa også, og blitt sååå sint når hun ikke klarer å suge skikkelig. Vært på 3 mnd kontroll i dag, hun fikk vaksine selv om hun ikke er helt pigg. Helsesøstra mente det ikke var noen fare, siden forkjølelsen hennes er på vei "ut" og ikke "inn". Men uansett, vaksina hjelper nok ikke på akkurat.

Nå ligger hun å sover søtt i senga vår. Hun har visst funnet ut at det er en grei plass og sovne på. Flytter henne over sin egen seng når vi skal legge oss, men håper det ikke blir en vane å sovne i vår seng.. (Hun har gjort det 2 kvelder på rad).

Mona; så bra at hun sover hele natta igjen! Trengte sikkert litt mer mat i løpet av dagen. Hun har jo blitt en proff ruller, og det krever nok litt ekstra energi;-)

Jeg blir mest sannsynlig å trille på torsdag. Vet ikke om jeg rekker å møte dere kl 12, men henger meg på etter hvert -hvis jeg ikke rekker. Skal nemlig til fotografen torsdag klokka 11, hihi, håper Emilie er i fin form da:-)

Ja til trilletur til fjellet, hihi... Vet du om noen fine omveier Mona? Er så glad i å gå jeg, synes alltid vi går så kort;)

Biajja: tror nok ikke hun blir så godt vant av et par kvelder, men sikkert lurt å ikke lage det til en rutine heller..

Flott at det er så mye bra soving her i byen da:) I går var det hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl&skrik lenge, og jeg var veldig glad pappaen ikke var alene med henne da.. Uff, jeg ammet henne i søvn først en gang, så våken og skriking i nesten 1 time, da var det endelig kommet litt mer melk i de tynnslitte puppene mine. Flaske var en ren fornærmelse!!! Sovnet endelig 21.30, og SOV RUNDT!!! Juhu!! Hadde finfin spreng og greier, måtte frem med pumpa for å tømme. *Stolt!*

Får ikke i henne nok mat før leggetid, grøt er ikke nok stas:(

Blæh!! Ammestyr er ikke gøy. Kommer sikkert til å savne ammingen når den er over,så gidder ikke å være lei, men...

hei hei!!

Omveier sier du? Puh...du er jammen sprek...blir jo helt kjørt av å gå ned til byen og opp igjen jeg! Men om du absolutt vil...vi kunne jo gått opp på madsebakken også, før vi evt gikk til meg...

I kveld har jeg hatt ro sutrete jenter her!! Ida stod opp igjen og gråt og klaget over vond hals og ører...huttetu...håper virkelig ikke hun blir syk, det er jo så kjedelig for henne... Og vondt.. Emma har også grått og sutret, men virker mer som hun har hatt litt magevondt...hmm... Ikke blir syke nå jentene mine...

Tenkte på en annen ting som sangsmurf lurte på - ang syke bebisser: De som fortsatt ammes, er bedre rustet mot sykdommer. Men generellt sett så skal vel babyer være litt mer motstandsdyktige, eller hva?

Ja!!! tur til Madsebakken og så hjem til deg for en kopp te kanskje?? Vi trenger kanskje å tines opp litt hvertfall..

Er virkelig ikke kjent i den bydelen, og har ambisjoner om å bli litt mer kjent i byen. *Krysse fingre for at Ida og Emma holder seg friske*

Annonse

ja, da sier vi det slik...trilletur opp på madsebakken så hjem til meg... Om jeg ikke rekker ned til byen til tolv, så er det bare å begynne å trille, så møtes vi på veien!! Men satser friskt på å rekke det til tolv denne gangen også...knis..

for ordens skyld da (siden jeg er så lite sosial :0) );

Jeg skulle på treff, men tror du bilen startet??!!!!! NEIDA!!! Hjelper ikke med ny bil når den står i garasjen!

Hallaise!!!!

Endelig på nett etter 2 uker uten!!! Trodde jeg brukte nettet så lite at det ikke ville ha noe å si å være uten ei stund, men du verden så feil man kan ta!!!!!!

Her i huset sliter vi litt med sykdom for tida. Både jeg og mannen min har "ropt på elgen", sønnen min holdt på, men klarte å styre unna og Hannah stakkar; har fått øre og øyebetennelse med kraftig forkjølelse. Selma derimot har HELDIGVIS holdt seg frisk! Så jeg krysser fingre og tær for at hun fortsetter med det.

Amming; ammet Hannah til hun var 8 mnd og da ville hun ikke ha mer, og tro meg; jeg savnet det aldeles ikke!!! Deilig å få kroppen sin tilbake igjen og ha den for seg selv... men så ble jeg gravid igjen så jeg hadde den for meg selv i 1 mnd -Ha-ha!!!!! Så nå da jeg fikk Selma, mistet jeg melka mer og mer etter bare 3 uker og da hun var 7 uker var det helt tomt og jeg kunne høre tom surklelyd når hun sugde (he-he). Savner det fremdeles ikke og synes det er greit at hun får flaske nå. Gjør hverdagen mye enklere og mer rutinepreget synes jeg, men selvfølgelig var det lettere med pupp særlig når man skulle ut...

Babysang; Ja, jeg var med på babysang i fjor på denne tiden. Greit nok, men syntes det var en dyr pris (500,- da) for å lære seg et knippe sanger eller stev rettere sagt (ble mye av det). Vi kunne sikkert ha lært oss dobbelt så mange sanger hadde det ikke vært for at det ble endel prat og tulleting med instrumenter... Babyene fikk hvert sitt perkusjonsinstrument -og så fikk de holde på med det litt leeeenge synes jeg. De var ikke videre interresert etter 5 minutter, og 5 minutter hadde holdt i massevis og ikke 15 som det ofte ble.. Min personlige menig om baby-sang er at det var lite planlagt fra gang til gang (og jeg liker kontinuitet og fremgang særlig når jeg har betalt for det....) og det ble mye prat om veldig MYE, og lite sang til tide. Husker at vi var en gang og sang i 20 minutter og så var det prat i 40 minutter. Men det håndknippe sanger vi lærte synger jeg enda til Hannah og hun liker det veldig. F.eks; pusekatt hva gjorde du i natt må jeg synge hver kveld når hun legger seg og ta med alle de nærmeste familiemedlemmene så det blir 13 vers....

Håper vi sees snart uten sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...