Gå til innhold

Hva slags lue...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 7. april. Driver med innkjøp til babyen nå. Må jo kjøpe lue, men lurer litt på hvor tykk lue jeg bør kjøpe.. Fleec-lue? Eller? Noen med tips til meg? Har litt dilla for hvor tykke/tynne klær babyen må ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 8 mars og lurer på det samme. Jeg har bare kjøpt inn en tynn ulllue med bomull inni. Vet ikke om det holder ute?

Skrevet

Jeg har termin 10 april, og har kjøpt bomullsluer og en ullue fra Janus. Synes at ull er greit, litt "safe" liksom siden det regulerer temperaturen.

Skrevet

Jeg har bare kjøpt bomull... Er så usikker på hvor kaldt det er i april. Merker jeg tenker mer i retning av ull nå som vinteren har kommet for fullt. Har kjøpt noen ullbodyer, da. Orker liksom ikke å kjøpe altfor mye for alle forhold heller...

Skrevet

Hei!

Det er vel stort sett ganske kald enda i april, og for en baby er det vanskelig å regulere temperaturen og holde varmen. Hadde sikkert vært smart å kjøpe ei tjukk lue og noen tynne.

Veldig vanskelig tid april og mai iforhold til slike innkjøp.

Lykke til. :-)

mvh

Skrevet

Jeg har termin 7. mars, og har i tillegg til bomullsluer som er arv etter førstemann også gått til innkjøp av en skikkelig god ull-lue. Tror ikke det er for varmt for ull i april... Har i tillegg kjøpt endel ull undertøy - type body og strømpebukse mv. Junior på snart 2 bruker bare ull body og strømpebukse hver dag, og synes at det er helt skjønt...

Skrevet

Og så må vi ikke glemme at de små babyene som regel ligger i vogn og pose, eller bare fraktes mellom hus og bil den første tida, ikke lurt å ha for tykke klær heller. Det lærte jeg med forrige mann, hadde nok en tendens til å kle på han for mye, noe som førte til ubehag og gråting for hans del...

Skrevet

Hadde kanskje kjøpt en tynn ull-lue, kommer vel litt an på hvor du bor da. Men du kan jo evt kjøpe en tykkere etter at babyen er født dersom det fortsatt er veldig kaldt. Som det er sagt tidligere, nyfødte babyer har jo ikke hodet "fritt" ute i luften i lange perioder av gangen, de er som regel tullet inn i teppe og pakket ned i vogn.

Skrevet

Hei, jeg har termin 9. mars og har kjøpt inn både tynn og litt tykkere ull-luer - for selv om de selvsagt ligger godt nedi vogna i en pose el. - er min erfaring at ull (som en ganske riktig sier) regulerer varmen på en fin måte - og iom. de små nyfødte veeeldig fort får varmetap hvis de ikke har noe på hodet, er det nok såpass kaldt de fleste steder her i Norge, at vi må kle de varmt første ukene.

Sikkert lurt med litt ull ellers på kroppen også, det har i alle fall jeg kjøpt - for akkurat som vi må passe på at de er varme på hodet, har de ikke fått tid til å bygge seg opp nok kroppsfett til å klare å holde bedre på varmen selv de første ukene, så ull er fint her også, synes jeg! (har en tulle på 1,5 år fra før)

Man får jo prøve seg litt frem, og det er ikke alltid lett å vite hva en skal kle på de, heller - jeg la et termometer i vogna til Prinsessa mi første tiden (+ kjente m/en finger i nakken hennes) for å følge litt med.

Lykke til alle sammen - tenk hvilken DEILIG tid vi får barn på - vi går lyse dager i møte med vår og sommer! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...