Gå til innhold

HJEEEL.P MEG..NOEN I SAMME SITUASJON???DELTIDSTUDENT TOM NÅ FULLTIDSTUDENT FRA VÅREN. TERMIN I OKTOBER.HVA FÅR JEG?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får alt du skal ha når du er fulltidsstudent.

Jeg var student 67 % til januar, 100 % etter det. Har termin i mars. Regner med at jeg får samme summen i mnd som nå.

Ja, jeg regner også med at det er den studiebelastningen som man har når man føder som har noe å si.

Regelen er jo at man skal ha rett til lån og stipend i 6 av de 10 siste mnd - og det har jo man uansett studiebelastning...

• 2 uker senere...

Jeg trodde de telte med sommerferien også, i de seks månedene sine - man kan jo ikke noe for at det er et to måneders avbrudd i studiet midt i svangerskapet... Har du sjekka ut om det er sånn? I så fall har du jo vært fulltidsstudent i 7-8 måneder når babyen kommer, ikke sant?

Deltidsutdanning

Tar du deltidsutdanning i Norge, kan du få stipend og lån dersom utdanningen utgjør minst 50 prosent av fulltidsutdanningen. Det vil si at du minimum må ta 15 studiepoeng (5 vekttall) per semester.

Vil tro du har rett til fullt lånt og stipend om du fyller disse kravene...

Fødselsstipend

Får du barn mens du er i utdanning, kan du få fødselsstipend. Dette gjelder både ved fødsel og adopsjon. Vilkåret er at du har hatt rett til stipend eller lån fra Lånekassen de siste seks månedene før fødselen/adopsjonen (vi kan gjøre unntak ved prematur fødsel) og at du bor sammen med barnet. Du kan ikke få fødselsstipend i perioder der din eventuelle ektefelle eller samboer mottar fødselspenger fra folketrygden.

Er du usikker, se på www.lanekassen.no, eller send mail/ring! Det har hjulpet meg en del! =) Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...