Gå til innhold

Har dere lest om ivf i ukens KK? (samme som på gravide slitere)

Anbefalte innlegg

Ble så skuffa over innholdet jeg fordi det ble kun lagt vekt på de emosjonelle påkjenningene, bivirkninger, ev. fare for kreft, hvor få som lykkes og jeg synes det ga lite rom for håp. Håper ikke artikkelen skremte bort folk som står foran ivf/icsi behandling.

Fortsetter under...

Hei:)

Sitter igjen med akkurat det samme inntrykket som deg.

Som jeg skrev i den andre tråden om artikkelen så ble jeg ganske deppa etter å ha lest den. Hørtes jo umulig ut å lykkes med IVF :-(

Men det er jo mange som lykkes da, bl.a du li-li!

:-)

Tja, skal vel si meg ganske enig i det dere skriver...

Var mest fokus på det negative rundt prosessen.

Men samtidig kjente jeg meg igjen på mye, som igjen kan være nyttig for folk rundt å lese...

Og... Jeg mister ikke håpet jeg nei:-)

Hei Coma

Enig. Det er jo så mange av oss som lykkes (om ikke med èn gang) og det er jo så mye annet gledelig å fokusere på. Ville jo blitt smårar om vi alle bare skulle fokusere på det negative.

Ja, jeg har lyktes. :o) Og det kommer flere etter meg!

Jeg har ikke lest artikkelen. bor på island bladet er å få tak i her men kommer senere. Ville bare si på generelt grunnlag. det er trist hvis det blir fokusert mye på det negative og vi som er eller har vært i prosessen føler så sterkt at man trenger å høre noe positivt. Når det er sagt var min opplevelse da vi begynnte å bli ærlige om at vi prøvde å få barn og at det tok litt tid, at de aller flestes kommentar var "jo men dere kan jo bare ta prøverør". som om det ville løse alle problemer. så det er kanskje greit å få litt motvekt til det, slika at folk flest skjønner at det er kanksje ikke alltid bare å hoppe i senga så er det gjort, og om det ikke fungerer så få rørt det sammen i et glass så er det i boks. Men det er sant mange lykkes og fler skal det bli. jeg er en av de heldige etter mange forsøk kommer prinsessa vår i mai:-)

Jeg har også lest artikkelen med ambivalete følelser... Ja, det er mye "dritt" og usikkerhet med prøverør, og sjansen for å lykkes pr. forsøk er ikke stor. Men jeg synes artikkelen slutter for brått. Paret hadde siste forsøk i februar i fjor, og KK sier ingen ting om hvordan de har det nå. Har de bestemt seg for flere forsøk, drar de utenlands, har de gitt opp?

Tror andre har godt av å lese en realistisk historie om IVF, men for oss som sliter med å få barn var nok ikke artikkelen særlig hyggelig eller motiverende. Kanskje jeg skriver et innlegg til KK om dette? Vi får se...

Annonse

Jeg synes det er en real og ærlig framstilling av prøverørskarusellen.

Selvfølgelig ikke positiv lesing, men jeg kjenner meg mye igjen. Når man går gjennom forsøk etter forsøk er det vanskelig å ha en positiv og drømmende forhold til karusellen. Jeg synes faktisk det er godt å lese denne artikkelen som ikke ender bra. Føler meg ganske alene om å slite gjennom forsøk etter forsøk. Glade lykkelige historier om at det slutter godt med prøverør hører man om hele tiden, men det er faktisk ikke alle som får det til med prøverør og den tanke er skremmende, og da er det godt å lese om andre. Tror mange utenforstående også har godt å lese om at prøverør ikke er en solskinnshistorie. Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått høre at "det er jo bare å ta prøverør så blir du gravid og etter det kommer nr to og tre på løpende bånd"

Oppløftende og motiverende er historien ikke, og kan skremme 1, 2 og 3 gangsprøvere, men for meg som går inn i mitt 7 forsøk synes jeg den er realistisk.

Jeg er først og fremst glad for at det skrives noe om dette vi holder på med, som det faktisk er ganske mange som gjør. Det er veldig forskjell fra dette og andre "diagnoser", for det første fordi det ikke er betegnet som "sykdom", men også fordi det er tabu å snakke om det - spesielt i jobbsammenheng. Jeg synes derfor artikkelen var bra. Imidlertid synes jeg artikkelen som handlet om "den nye kvinnekampen" var spennende å se i sammenheng også.

Jeg er enig med mye av det dere sier her om den reportasjen. Leste den i badekaret... Personlig ble jeg uvel av å lese hva jeg skal gjennom, samt se bildene av hun slitne dama som grein mens hun ble stukket...

Sukk, jeg håper det er verdt det...

jeg mistet litt av motet jeg også!!!

OJ skal vi virkelig "gidde"å utsette oss for dette da?-var min 1ste reaksjon...MEN vi MÅ IKKE gi opp håpet!!!!!

Vi fikk han legen som er i artikkelen i kk og han er veldig dyktig,og tar oss på alvor.Stoler 100% på han(og jeg stoler vanligvis IKKE på noen!)

Jeg tømte 2 cyster i dag,det var HELVETES vondt men de kunne trøste meg med at egguthenting ikke var vondere OG jeg får smertestillende da.....gruer meg ikke så veldig nå egentlig,men fikk en forsmak i dag....

Synes også at det egentlig er "bra"vi får høre om de som ikke får det til heller,selv om det er godt det finnes så mange solskinnshistorier.

Men folk trenger å høre at dette ikke er bare-bare!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...