Gå til innhold

Hvilken type bind evt bleier til etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen (evt som har født før) som har noen anbefalinger? Var på apoteket i dag og da hadde de vanlige always bind og sånne attends bleier. Hva burde man ha? Hvis det kommer masse så er vel kanskje vanlige bind litt lite?

Og, en ting til; hvor lenge blør man egentlig etter en fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo bleier - ja for det er virkelig bleier! - mens du er på sykehuset. Varierer sikkert litt hvor mye hver enkelt blør, men etter et par dager gikk jeg over til vanlige nattbind, og så noen dager etter det brukte jeg vanlige bind en stund. Husker ikke helt hvor lenge, men mellom en uke og 14 dager tror jeg.

Skrevet

Heisann,

Jeg har ikke født tidligere, men har sett tips her inne før om at de gode, gamle Saba-bindene er fine å ha helt i starten, fordi de er store og myke. Ellers er natt-bind fine til noen dager etter fødselen fikk jeg vite da.

I min "gravidbok" står det at man blør friskt i noen dager etter fødselen, deretter blør man mindre, men det kan vare i ca 4 uker. Er sikkert litt forskjellig fra person til person da.. Står også at man kan blø friskt igjen 10-12 dager etter fødselen, fordi da løsner "skorpen" etter morkaken, men det varer som regel ikke mer enn ett døgn..

Skrevet

Så da trenger jeg kanskje ikke å kjøpe bleier selv, men heller nattbind og evt noen seba.

Da blir det ny tur på butikken i morgen :)

Skrevet

I dagene etter fødsel blødde jeg mye, så brukte de bleielignende innleggene som de hadde på pasienthotellet.

Ellers kjøpte jeg myke, tykke bind på apoteket, a la Saba. Attends har også. Spør på apoteket!

Husker at jeg helst ville ha de som var myke, ikke de vanlige bindene med glatt overflate. De blir lett klamme (særlig hvis en har sting).

Men sikkert andre som velger det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...