Gå til innhold

Første legetime uke 9


Klokka tikker

Anbefalte innlegg

Vi har endelig blitt gravide etter 12 pp, så det er hyggelig og veldig rart. Hadde positiv test på lørdag. I dag ringte jeg fastlegen for å få time, regner med at alt mulig skal testes, og vekt og blodtrykk og formaninger skal mottas slik jeg har hørt om fra alle de gravide venninnene mine. Jeg fikk legetime 9 mars. Da er jeg i uke 8 eller 9. Også tenker jeg på om det er noe galt - at embryoet er i egglederen, eller utenfor livmoren eller alt det andre jeg har lest om.

Så til spørsmålet - er det normalt med alle første legebesøk i uke 9? Det er selvfølgelig første gang for meg, og jeg hadde blitt beroliget av et legebesøk, kjenner jeg. Jeg vil helst ikke fortelle det til noen, og kan derfor ikke spørre noen jeg kjenner. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, takk.... Jeg får satse på at alt er bra "der inne". Takk og takk.

Regner med at alt det rare jeg kjenner er helt normalt - og at kroppen ordner opp om noe går galt. Reflektor i dag er jo om hypokondere - kanskje det er greit å få med seg :-)

 

Igjen - takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, faktisk er ofte det første legebesøket mellom uke 8-12.

så man må smøre seg med tålmodighet i starten. lett å begynne å tenke på alt som kan gå galt. men husk, det er størst sjanse for at alt går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs og syntes alt var kjempevanskelig.. Lurte på om alt jeg følte var normalt.. Særlig siden jeg hadde massevis av "menssmerter" og småkramper, murringer nederst i magen..

 

Kjøpte boka Svangerskapet Uke for Uke av Lesley Regan som svarte på nesten alt jeg hadde av spørsmål på en ordentlig måte som verken ga meg panikk eller uro. Føler at man kanskje ha lett for å bli småhysterisk av alle tanker, meninger og andres innlegg/bekymringer.

 

Jeg er nå i uke 12, hender jeg tenker på alle mulige ting som kan gå galt (har lavt blodtrykk, kroniske lidelser etc), men stort sett går det greit.. Skal til jordmor i morgen og skal snakke om alt jeg og gubben tenker på =)

 

Masse masse lykke til.

Beklager langt svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 3+6, fire uker i morgen.

Ringte legen, fikk time om to uker, men dette var fordi jegikke gav meg og sa jeg ihvertfall ville ha en konsultasjonstime:) men de sa det var vanlig å vente opp mot uke 10:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...