Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 http://www.bumboseat.com/ Hva ville dere valgt? Har hørt at bumbo seat er bedre for ryggen enn vippestolen, kan dette stemme?
SpiseLise Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Ville i hvertfall ikke brukt Bumbo hør h*n holdt hodet veldig godt selv. Bumbo skal visst være utviklet av fysioterapauter og leger, så den skal jo være trygg. Likevel liker jeg ikke så godt å la henne bruke den, så hun har vel brukt den et kvarter tilsammen siden jul. Kan godt hende at det bare er tull fra min side, men jeg synes vippestol virker bedre.
Bonusmamma13 Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 3 mnd er litt tidlig for Bumposeat. Jeg har begge deler, men bruker bare vippestolen foreløpig. Poden er 4,5mnd men jeg ser at det er tungt for han å sitte i Bumpoen, så drøyer den litt ennå..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Har selv begge deler. Tror ryggen får slappet mye mer av i en vippestol... Det mener min mor også- hun er ergoterapeut. Hun mener bumbo må være veldig bra for barn med muskelsykdommer, som ikke er så sterke i kroppen. En baby derimot er jo ikke det, ihvertfall ikke fær de blir ganske sterke i nakken! Uansett- alt med måte og tidbegrensning! Men hvis jeg skulle velge, er jeg ikke i tvil om at det ville blitt vippestol (har vært veldig fornøyd med babybjørn sin)
Murmeline Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Nå er ikke jeg utdannet på området, men min umiddelbare tanke når jeg så stolen, var: hjelpes, nok en "fantastisk" amerikansk oppfinnelse.. og så tenkte jeg videre på hvordan de "misbruker" bilstoler der borte, lar babyene sitte i bilstolene i timesvis på vognunderstellet. Når det gjelder babyer og sitting, har jeg null tro på amerikanske produkter, da disse ofte er mer designet for foreldrene enn for babyene. Jeg kan virkelig ikke forstå at denne stolen er bedre enn en vippestol. I vippestol ligger de jo ganske bakoverlent, og får fordelt vekten sin på hele ryggen og rumpa. Det er min mening da;)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Vi arvet en sånn stol, men brukte den aldri på vårt barn. Vippestol i kortere perioder heller. Hilsen fysioterapeut
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Vippestol kan man jo legge helt ned (de fleste) så der kan de faktisk ligge og:) Synes ikke det ser så bra ut for ryggen den stolen, jeg... Men jeg er ikke utdannet noe relevant:)
Happy Ignorant Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Har begge deler, men bruker kun vippestol på lillemann på 5,5 mnd. Han kaster opp etter en liten stund i bumboen, så den får vente. Datteren vår brukte bumboen uten problemer fra hun var 5 mnd, men hun er litt lettere og smidigere i kroppen. Anbefales iflg fysioterapauter ikke før 4-5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Hei! Bumboen er ikke amerikansk!!! Den er fra Sør-Afrika! Huff, de er fæle ALLE disse amerikanerne! Haha!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #12 Skrevet 13. februar 2007 Det er jo vippestolen som er laget for å hjelpe foreldrene!! Mange bare spenner ungen fast i vippestolen og gjør sine daglige gjøremål. Bumbo er konstruert slik at den er bedre for ryggen enn vippestol.Men bumbo bør ventes med til 4-5 mnd ja! Og den er ikke laget for at ungen skal sitte der hele dagen, slik som mange bruker vippestolen. Men den er kjekk i perioder når barnet vil litt opp. Mange dømmer bumbo nord og ned fordi dere ikke "synes det ser ut som det er bra"- men det er jo faktisk bedre for babyen enn vippestol og høystol. Min sitter i bumboav og til. Har aldri brukt vippestol. Da er det bedre å ligge på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå