*Villekulla* Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Tenker spesielt på dere førstegangsfødende...
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Tror det var uke 18 det begynte på meg, kjempestas når det begynner!!
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Min har vært kjempe aktiv i et par tre uker nå. så fra uke 17 for meg iallefall:)
*Villekulla* Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2007 Hvordan føles det? Gjør det vondt?
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Ikke vondt i det hele tatt:) Føles helt fantastisk å kjenne liv inni der:)
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Ikke vondt nei!! De første sparkene kjente jeg som leamus, så var litt usikker på om det virkelig var saprk, men fant ut at det måtte være det! Nå når jeg har 40 dager igjen, så er det litt mer bevegelse kan du si! Mden vil ikke si vondt, du må bare "strekke og bøye" litt på magen noen ganger sånn at det ikke gjør så vondt i ribbeina og sånn. Men er bare stas og kos, ikke vondt!! Gled deg du!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Babyen begynner å bevege seg å sparke lenge før du kjenner det. Til å begynne med kan det kjennes som bobler eller luft i magen. Så vil det bli sterkere og sterkere. Det gjør ikke vondt når babyen sparker. Men det kan være ubehagelig. Særlig hvis du får gjentatte spark i ribbena. Men dette skjer ikke før ut mot slutten av svangerskapet. Det kan gå over 20 uker før man kjenner sparkene, mens for andre kjenner de det kanskje så tidlig som i uke 13. Det kommer an på hvor morkaken ligger, hvordan babyen ligger og hvor aktiv babyen er.
CAT77 Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Jeg er i uke 21 og er enda ikke sikker på om jeg har kjent bevegelser...! Fikk beskjed fra lege at morkaken ligger foran og dermed fungerer som en "buffer". Kan dermed ta enda noen uker før jeg kjenner skikkelig bevegelser.
2(3) Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Kjente første spark/lemus i uke 15. Nå er jeg i uke 16 og kjente det ganske så bra i helga når jeg la meg ned på ryggen og var helt stille. Denne gangen mer tydlige spark, kunne òg kjenne det på utsiden, så det var litt spesielt. Det er iallefall veldig forskjellig da fra person til person. Hjertelyden på den lille har ved begge undersøkelser (uke 11 & 15) vært svært tydlig og lege/JM har ikke måttet skru opp lyden på apparatet en gang, som man ofte må gjør så tidlig, så det har kanskje noe med barnets plassering å gjøre, da noen ligger 'dypere' enn andre.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 jeg er 20+4 og har kjent liv en litn stund.. nå kjenner jeg spark tydelig, trenger ikke ligge heeelt stille for å kjenne lenger lissom...
Mamma Mirabell Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 min begynte i uke 15. er andregans jeg da..
@nne p@ l@nne Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 Jeg kjente liv i uke 16 med 1mann og i uke 18 med 2mann. Litt rart kanskje at jeg kjente det før med den første. Kjennes akkurat ut som en liten fisk som spreller:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå