Gå til innhold

expat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var puppenekteren tilbake for fullt... 2 og 1/2 fantastiske uker uten. Babyen er nå 6 mnd og hadde puppenekt fra 2 til 5 1/2 mnd og så en stund uten. Det jeg lurer på nå er: Holder det å amme fire ganger i døgnet? Han får grøt en gang og middag en gang pr dag. Har veldig lyst til å klare meg uten mme siden han også nekter flaske og jeg ammer når han skal sove på dag og kveld pluss to ganger om natta. Det blir fire ganger uten mye strev, skal jeg gi oftere blir det så mye jobb og er ikke helt motivert for det etter den lange første perioden med puppenekt. Hvorfor må det være så vanskelig å amme........ Han legger bra på seg forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fire ordentlig gode måltider kan holde. Pass på å sjekke vekta regelmessig.

Skrevet

Vil bare slenge på (selv om jeg ikke er ammehjelper) at jeg ammer også 4 ggr pr døgn i tillegg til middag x1 og grøt x1. Jenta er 7,5 mnd og legger mer enn godt nok på seg av dette. Har alltid synes at andre babyer på samme alder spiser så veldig mye, men det er tydeligvis stor forskjell på hvor mye de trenger. Fra hun var 4-5 uker ammet jeg kun 5-6 ggr pr døgn, selv om hs og andre sa at jeg minst måtte amme 8-10 ggr. Prøvde jeg å gi oftere ble hun sinna eller ville rett og slett ikke ha. Følg rådet til expat om å sjekke vekta så går det sikkert fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...