Gå til innhold

håravfall og amming,,, sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke merka før nå,men jeg røyter veldig... mini er 4mnd...syens jeg har mindre hår på armer og legger og... og tørrere hud på overkroppen..hmmm.. sammenheng med amming? suger han ut så det ikke er mer næring igjen til meg ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, det er pga "morkakemangel"... Altså siden du har født. Alt du ikke mistet i graviditeten skal bort. I gjennomsnitt er det noe så forferdelig som 300000 hår.

Skrevet

expat har rett, men det er en tilleggsgreie her. Du kan også miste hår av stress, søvnmangel og av dårlig næringsinntak. Og i tillegg kan du miste håret av langvarig feber. Altså har ikke amming noe med hårtap, men du må passe på deg selv så hindrer du hvertfall ytteligere hårfelling =)

Skrevet

Dette har jeg også lurt på. Etter første barn mistet jeg MASSE hår da ungen var ca 5 mnd. Ammet fortsatt mye. Frisører og andre forklarte at det var de hårene som jeg skulle ha mistet under graviditeten, men som av en eller annen grunn ikke datt av da. Hadde jo skikkelig løvemanke og, da.

Men hvorfor mistet jeg ikke noe hår med barn nr 2? Ammet like mye, lenge og ofte da.

Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...