humørsvingningen Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har det problemet at jeg har alt for masse melk. Baby klarer ikke engang å tømme én pupp til måltidet. Har brystspreng og melken renner i strie strømmer, og gjør at jeg må skifte innlegg og bh og topp mange ganger til dagen, og da har jeg prøvd med både engangs og ullinnlegg. Begynner også å få vondt i ryggen nå. Spørsmålet var egentlig bare om det er noe jeg kan gjøre. Har hørt at jeg ikke bør pumpe, for det stimulerer produksjonen, og det trenger jeg ihvertfall ikke. Kommer dette til å bedre seg av seg selv? Føler jo at jeg ikke kan gå ut blandt folk, siden jeg hele tiden har flekker på genseren. Baby er i dag 6 dager gammel.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 For meg hjalp det å pumpe ut litt når det var som værst, bare sånn at det ikke gjorde vondt...etter noen dager har nå produksjonen stabilisert seg sånn at det er passe mye melk til knøttet
Bægge dætern Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 vær tolmodig ; ) det går seg til, jeg hadde samme "problem", egentlig er du heldig som har mer enn nok mat til babyen din. det er nok av mammaer som bekymrer seg for det motsatte. du kan jo prøve å samle opp overskuddet med kopper som fås kjøpt på apoteket. men da må du følge med når de fylles opp, ellers har du plutselig 2dl melk nedover buksa. jeg var stort sett hjemme de seks første ukene. hadde mer enn nok med amming og soving ; ) tror ikke det er så unormalt. det lakk hele tiden, men mest mens jeg ammet, i beg samlet og frøys jeg ned alt men det ble slitsomt med all koking og rengjøring av utstyr. ofte rant det det over koppene og det ble bare pes å bytte disse underveis i amminga.....løsningen for meg ble badehåndklær, som hang til tørk mlm ammingene og ble vasket om kvelden. etter noen måneder kunne jeg stoppe flommen ved å presse inn brystvorta litt i starten og ved tre mnd føltes alt greit og jeg ammet hvor og når som helst. på det verste la jeg inn bind i bhen, veldig bra oppsugingsevne ; )) ja,ja det var min historie, håper den kan være til hjelp ; ))
mam <3 Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Hadde det akkurat likt, men det går seg til etterhvert. Husker jeg tenkte "herregud, skal det være sånn hele ammeperioden så slutter jeg!" (var ganske fortvilt). Men etter 3 uker var det gått seg ganske godt til. Du kan jo sette igang utdrivningsrefleksen slik at de tømmer seg litt selv, da slipper du å ha så vondt. Men du burde ikke pumpe. Det kommer seg snart.
Bægge dætern Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 å sitte i dusjen, med varmt vann driver ut melk uten å stimulere produksjonen. godt råd for melkespreng. enig med martines mamma om at pumping bør unngås, bare for å ta det værste trykket i så fall... jeg var til tider så sprengt at babyen ikke fikk tak, da måtte pumpa frem før amming ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå