lbhu Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hei! Satser dere på å ha den nyfødte i bilsete eller i bag med sikkerhetsnett? Vi har kjøpt bilsete, men ser nå at små babyer helst ikke skal sitte i bilseter i mer enn 15 min i strekk. Tenkte kanskje å bruke vognbagen med sikkerhetsnett først, og så gå over til bilsetet når ryggen til babyen har blitt litt sterkere. Noen med erfaringer? Når kan man evt. slutte å bruke bagen i bilen? Og passer sikkerhetsnettene til de fleste hardbager?
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 nå er visstnok de fleste sikkerhetsnettene faktisk ikke godkjent engang! så selv tror jeg at bilsete er det SIKRESTE valget.
milva76 Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Kun bilsete her. Ville ikke engang vurdert sikkerhetsnett eller boxette pga sikkerheten. Vi tar heller noen stopp underveis. Hvem/hvor sier de 15 minutter? har kun hørt ca 30 minutter. Det kan jeg fint leve med.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Kun bilstol, bag med nett er ikke trygt nok. Ta heller pause ofte og kjøp en stol som kan legges godt ned (f.eks. maxi cosi cabrio).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå