Gå til innhold

Hvordan HØRTES din fødsel ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min andre fødsel var i hvert fall veldig stille og fredelig. Latter og prat mellom riene. Stille konsentrasjon under riene. Ett langt stønn under siste pressrie.

Det var en smertefri fødsel, på ABC, i vann, da.

Min første fødsel var mer hektisk, men den også var veldig fredelig. Lave stemmer, hyggelig stemning. Svett stønning under pressingen, som dessverre tok veldig lang tid (epiduralen tok pressriene). Mye pust og pes. Ikke skriking noen av gangene. Det hadde jeg ikke trodd på forhånd (ualminnelig lav smerteterskel).

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Tenkte jeg måtte oppdatere svaret mitt: Har akkurat gjennomført min tredje fødsel, og det å føde en gutt på 4,6 kilo og gode 38 cm rundt hodet, uten smertelindring, krever litt andre krefter - og lyder - enn å trøkke ut en liten ert på 3,2 kilo som jeg gjorde sist. :D

For å takle riene i overgangsfasen måtte jeg innimellom slippe ut et "hylebrøl". Og i pressfasen var jeg helt uten vilje. Kroppen min holdt på med sitt, og det eneste jeg kunne gjøre var å BRØLE. Som en okse. Det var ikke smerteskrik, men en dyp kraft som kom langt innenfra og måtte ut, på en måte. Mektig og flott å oppleve!! Og veldig uventet!

Før det hadde fødselen vært veldig stille og rolig, som de første. Pust, konsentrasjon, total avslapning mellom riene.

Fødselen her var rolig, jeg var litt i "min egen verden" og skravla litt sånn nå og da- men ingen hyling eller stønning eller noe sånt no (ikke fordi jeg ikke "ville" det, men det var rett og slett ikke noe å hyle for :-P Var veldig sliten på slutten etter mine 4 timer med pressrier så skravlinga var ikke akkurat på topp da :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...