Gå til innhold

ang ørebetennelse!! hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet opp idag av jeg hadde fått ørebetennelse...d er kjempe vondt!! jeg lurer på om noen vet om det er noe vits i å ringe legen? de er jo så strenge på å gi ut antibiotika at jeg er ikke sikker på om jeg får d? jeg er 39+5 og kan i utgangspunketet føde når som helst...og har ikke lyst til å være sjuk i tilegg til fødsel...

noen som har noen gode råd mot ørebetennelse???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vet ikke om de gjør det annerledes når du er gravid og så nærme termin. Men som regel pleier de jo ikke å gi antibiotika eller penisilin før man har prøvd alt annet. Det skal hjelpe godt med saltvannsdråper. Drypp deg i nesen og legg hodet litt mot den siden du har øreverk. Det har iallefall hjulpet her.

Men ring gjerne føden hvis du er usikker. De vet nok sikkert mer om hvordan det blir for deg i din situasjon.

Drikk mye og drypp deg i nesen!

Lykke til med fødselen!

(har selv 6 dager til temin så det er bare innspurten igjen)

Skrevet

takk for rådet!!:)

prata med legen...får ikke pencilin før det blir skikkelig ille...så jeg må nok heller ta meg en tur på apoteket og hamstre litt saltvann og paracet...ja ja...starter fødselen så får jeg vel annet å tenke på enn øret!!! Håper denne fødselen starter snart....jeg vil ha henne ut!!!

Lykke til med fødsel du også!!!

Skrevet

Du skal få skrevet ut en resept på en øre/øyesalve som heter Terra-Cortril Polymyxin B, den største tuben!

Dessverre så er det alt for få leger som ikke kommer på at denne salven er en vidunderkur mot ørebetennelse og øyebetennelse!

Få denne skrevet ut før det blir alt for ille.

Drypp 3-4 ganger om dagen 1-2 dråper så skal du se at det hjelper. Har du noe igjen så gjemmer du salven til evt. neste gang eller om du har flere barn som skulle få øre eller øyebetennelse!

Hvorfor skal du gå å ha vondt når det kan leges på kort tid???

God bedring og lykke til med den forestående fødsel! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...