Gå til innhold

Redd for UL!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig blitt gravid...

Er i uke 9 og overlykkelig!!!!!!;))

Men er desverre en del overvektig, men ellers frisk og rask...

Men blir det problemer å se baby'n på ultralyd?

Tenk om de ikke får sett henne/han noen gang da???

Uffaseg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

overvektig jeg også.. Har vært på UL tre ganger. To ganger mens jeg gikk gravid med datteren min på 16 mnd- henne så vi klart og tydelig. Men kunne ikke se kjønn da, men det var pga hvordan hun lå. Da var jeg under 100kg. I dette svangerskapet startet jeg på 117kg og var vel noen kilo under det på UL og da kunne vi se med letthet at vi venter en liten prins.

Tror ikke overvekt spiller inn. Gled deg!!

Skrevet

Det går veldig bra! Men skjønner at du tenker slik (det gjorde jeg) og det gikk superfint både i uke 12 og 20. Og jeg er ikke akkurat slank.... Har passet inn på 90+ med god margin i mange år og er ca 162 høy.

Mine UL'er var ved to forskjellige steder (første et tilbud pga tidligere abort, andre ordinær ul) og ingen sa noe. Jeg var så forberedt på å få kommentarer, men det ble jeg selv som kommenterte det (første ul) og fikk da til svar at det kom heller an på utstyr og hvordan fosteret lå. Og ved første ul var det et ul-apparat som var vesentlig "dårligere" enn det som mitt sykehus bruker til ordinær ultralyd. Så jeg tror at dette med vekt er en ubetydelig faktor ved de fleste vanlige ul-undersøkelser!

Lykke, lykke til!

Skrevet

Det var ikke noe problem for min del heller å se babyen på UL, selv med mye polstring. Går nok bare godt det skal du se :-)

Skrevet

kjenner meg i gjen i det du sier. Ved forrige sv.sakp fikk jeg kommentar om at det var endel ekstra polstring og at det kunne gjøre det vanskelig å se.

Vi var til foreberedelse samtale på fødepol før sommeren og fikk da beskjed om at jeg kunne utsette fosteret for overgrep med fettet mitt rundt magen, i tilfelle de måtte sette fødselen i gang, prematur fødsel ( hadde det forrgie gang) Det var ikke like lett for legene å se størrelsen på fosteret med den magen der, fikk jeg høre!!!!!Har derfor endel ambivanlens til dette med ul. Vil jo veldig gjerne se nurket også... i førsten blir det vel innvendig ul, deretter får de kjempe seg gjennom fettet!! Sier de noe, skal jeg bite tilbake og si at de får oppdatere utstyret sitt. er 115 kg nå, ved forrige sv. skap var jeg 100 i starten og 113 på slutten.

håper at det ikke er flere som har opplevd lignende det jeg har..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...