Gå til innhold

Har dere pakket sykehusbaggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere igjen, har dere pakket, og hva har dere pakket til babyen?

Jeg har ikke pakket enda.. Syns tida går såå sakte, å er redd den vil gå enda saktere når den er ferdig pakka=/ At den bare står der å venter på å bli tatt med til sykehuset...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

40 dager igjen for min del, så tenkte det var greit å få LITT oppi den iallefall...

Til babyen har jeg foreløpig bare lagt oppi strømpebukser, bodyer, sparkebukser, sokker, et par luer, og et hentesett. Er sykehotell der jeg skal,så er litt usikker på om jeg må ha med bleier og sånt, men det tenkte jeg å høre med når jeg skal inn til journalskriving. Eller høre med jordmor... Vet ikke om det er noe mer jeg må ha med, finner vel ut av det etterhvert. Tenkte å ta litt av gangen...

Jeg syns tida går så fort jeg, nesten litt for fort.... Litt smånervøs jah.. ;)

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar!

Lykke til du også=D

Skrevet

Hvis du har kun 16 dager igjen synes jeg du skulle pakke bagen din snarest. Jeg har 30 dager igjen og planlegger å pakke den ferdig denne uka. Har født tidlig begge gangene før, så jeg vet det er bra med ferdigpakket bag

(hadde det ikke første gang, da ventet jeg for lenge, og typen ante ikke hva han skulle ta med til meg etterpå. Måtte få mora hans til å hente babyklær og stellesakene mine :-)=

Det du bør ha med deg er ihvertfall

Kamera/fotoapparat

Hårføner

Stellesaker til deg

Lypsyl

Energidrikk/juice el

Bukser med god bleieplass (til deg ja)

Amme bh`er

Morgenkåpe

Sokker/tøfler

Babyklær (nattdrakter/sokker/bodyer/lue)

Hentedrakt/uteklær

....det var det jeg kom på.

Lykke til.

Skrevet

Eh.. nei, nå somler jeg.. Skal faktisk pakke bagen i dag.. 17 dager til termin.. Og det er samboer om maser mest om pakkingen:) Så i dag har jeg lovet å være ferdig pakket til han kommer fra jobb:) Har funnet frem trillekofferten, og skrevet en huskeliste. Har kjøpt inn det jeg trenger som jeg ikke hadde fra før, eks ammeinnlegg, bleier til meg etter fødselen, og ammeBH'er. Ellers blir det komfortable klær fra innerst til ytterst. Ikke noen nye fancy klær.. For tror ikke fokuset kommer til å være på meg, men babyen.. Sminke blir det heller ikke, bare litt farget gloss på leppene:) Ellers skal jeg farge øyevippene denne uken. Ser litt mer våken ut med farge på vippene;) Dessuten gråter jeg lett, og da slipper jeg mascaraen på kinnene;) hihi.. Ellers må jeg ta med klær til babyen, i tilfelle vi får ligge på hotellet.. Og helsekortet selvsagt, menn det ligger til vanlig i vesken og er alltid med meg overalt:)

Skrevet

Hehe ja, er vel kanskje på tida at jeg pakker nå da..

Men ang. amme bh.. Er det lurt å kjøpe en str. større enn man bruker til vanlig?

Takker for svar=D

Skrevet

Kjøp for all del amme-bh'en i miiinst en størrelse større enn det du pleier. Det gjorde ikke jeg sist, og det angra jeg bittert på da puppene holdt på å tyte ut av bh'en! Følte meg som den Pamelaen!

Skrevet

Jeg har 7 dager igjen til termin, og har ennå ikke pakket hele bagen.. *litt flau* jeg har vært i såpass fin form hele veien, og nå på slutten også, så det blir litt til at man 'glemmer' at man skal inn å føde.

har pakket dette til babygullet mitt:

en bomullsbody

en ullbody

en ullunderbukse

en sparkebukse

to luer, en tykk til å ha fra sykehuset til bilen,

en tynn til å ha på inni bilen.

teppe til å ha over seg inne i bilen,

regner med at min kjære har varmet bilen til vi skal hjem, og vil derfor ikke ha utedress på inne på veien hjem.

til meg selv har jeg ennå bare pakket:

videokamera

brystvortesalve

alwaysbind

ammeinnlegg (både engangs og ull)

en t-skjorte

ett par sokker

en joggebukse

en ammegenser

(regner med å få nedi sjampo, balsam, dusjsåpe, bodylotion og sminke

i kveld. og ellers mangler jeg romslige truser, en singlet eller to, tannkost til meg og min kjære + bokser og t-skjorte til ham :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...