Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best å bruke som glidemiddel når en forsøker å bli gravid? Dere gravide, brukte dere glidemiddel?

Har hørt at glidemiddel kan drepe sæd. Spytt også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk glidemiddel ! Eggehvite??? verdt et forsøk :-)

Skrevet

Du får passe på å ikke bruke sæddrepende glidemiddel...det står jo på tuben.Jeg tror muligens jeg ikke noe særlig til hjelp for deg, for jeg bare synser - men kan ikke forstille meg at spytt vil ha noe å si i denne sammenhengen. Hvis du trenger noe ekstra der nede, hvorfor ikke be typen om et laaangt forspill så du blir skikekilg kåt og setter i gang med ditt eget sekret?

Skrevet

Det er et glidemiddel som heter pre-seed som anbefales. Det er mulig å kjøpe på babymirakel.no (tror jeg)

Skrevet

Glidemiddel dreper, men ikke glidemiddelet pre-seed. Så det anbefales! For all del, ikke bruk spytt heller, det er no no!!!!!!

Skrevet

Hvorfor skal man ikke bruke spytt?? Trodde det var helt greit jeg. Hmmm...

Skrevet

Ja hvorfor ikke spytt...? Det lurer jeg og på...

Skrevet

Spytt kan være sæddrepende og bør derfor ikke brukest om du prøver å bli gravid.

På pernille.info står det

"Glidemiddel bør ikke brukes når man prøver å bli gravid. Kjemikaliene i glidemiddelet er ikke spermievennlig (selv om det ikke skal være sæddrepende i seg selv), og dette kan gjøre det vanskeligere for spermiene å komme velberget fram til egget. Det blir ikke umulig, men det minsker sjansene litt - og det er jo ikke ønskelig.

Det finnes dog ett unntak her, og det er glidemiddelet Pre~Seed.

Babyolje bør heller ikke brukes. Dette av samme grunn som glidemiddel, i tillegg til at oljen kan bidra til å forstyrre miljøet i kvinnens underliv og forårsake soppinfeksjoner og det som verre er.

Spytt bør heller ikke brukes, da bakteriene i spyttet ikke er spermievennlige.

Hvis man likevel trenger ekstra "smøring" så bør man bruke en teskje temperert, rå eggehvite fra hønse-egg. Eggehviten er veldig likt kvinnens eget eggløsningsslim i konsistens og kvalitet, og spermiene trives godt i det. For de som får tak i rapsolje, så er dette også et godt alternativ."..

Skrevet

Akkuratt....hmm. Godt å vite...

Skrevet

Hei. Har lest litt ang. glidemiddel i dag. Vanlig glidemiddel, spytt, oljer ol er IKKE bra.

Men rapsolje finnes på vanlige dagligvare butikker, koster ca. 50 kr for en stor flaske, rå eggehvite fra hønse-egg er jo heller ikke vanskelig å få tak i. Så kan du bestille pre-seed på babymirakel.no. Det koster 199 kr for en pakke med 6 små tuber. Litt dyrt i lengden, men er kun den typen glidemiddel som ikke virker negativ på spermen.

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...