sab22 Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hva er best å bruke som glidemiddel når en forsøker å bli gravid? Dere gravide, brukte dere glidemiddel? Har hørt at glidemiddel kan drepe sæd. Spytt også?
TussiLussi Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Ikke bruk glidemiddel ! Eggehvite??? verdt et forsøk :-)
magedans Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Du får passe på å ikke bruke sæddrepende glidemiddel...det står jo på tuben.Jeg tror muligens jeg ikke noe særlig til hjelp for deg, for jeg bare synser - men kan ikke forstille meg at spytt vil ha noe å si i denne sammenhengen. Hvis du trenger noe ekstra der nede, hvorfor ikke be typen om et laaangt forspill så du blir skikekilg kåt og setter i gang med ditt eget sekret?
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Det er et glidemiddel som heter pre-seed som anbefales. Det er mulig å kjøpe på babymirakel.no (tror jeg)
magedans Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Ja det stemmer det du sier Turbotroll! ...fant noe smart her: http://pernille.info/tips.htm
melkekua™ Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Glidemiddel dreper, men ikke glidemiddelet pre-seed. Så det anbefales! For all del, ikke bruk spytt heller, det er no no!!!!!!
Eva76 Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Hvorfor skal man ikke bruke spytt?? Trodde det var helt greit jeg. Hmmm...
*VINO_alle_gode_ting_er_tre* Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Ja hvorfor ikke spytt...? Det lurer jeg og på...
Teltpluggen Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Spytt kan være sæddrepende og bør derfor ikke brukest om du prøver å bli gravid. På pernille.info står det "Glidemiddel bør ikke brukes når man prøver å bli gravid. Kjemikaliene i glidemiddelet er ikke spermievennlig (selv om det ikke skal være sæddrepende i seg selv), og dette kan gjøre det vanskeligere for spermiene å komme velberget fram til egget. Det blir ikke umulig, men det minsker sjansene litt - og det er jo ikke ønskelig. Det finnes dog ett unntak her, og det er glidemiddelet Pre~Seed. Babyolje bør heller ikke brukes. Dette av samme grunn som glidemiddel, i tillegg til at oljen kan bidra til å forstyrre miljøet i kvinnens underliv og forårsake soppinfeksjoner og det som verre er. Spytt bør heller ikke brukes, da bakteriene i spyttet ikke er spermievennlige. Hvis man likevel trenger ekstra "smøring" så bør man bruke en teskje temperert, rå eggehvite fra hønse-egg. Eggehviten er veldig likt kvinnens eget eggløsningsslim i konsistens og kvalitet, og spermiene trives godt i det. For de som får tak i rapsolje, så er dette også et godt alternativ."..
*VINO_alle_gode_ting_er_tre* Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Akkuratt....hmm. Godt å vite...
På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Hei. Har lest litt ang. glidemiddel i dag. Vanlig glidemiddel, spytt, oljer ol er IKKE bra. Men rapsolje finnes på vanlige dagligvare butikker, koster ca. 50 kr for en stor flaske, rå eggehvite fra hønse-egg er jo heller ikke vanskelig å få tak i. Så kan du bestille pre-seed på babymirakel.no. Det koster 199 kr for en pakke med 6 små tuber. Litt dyrt i lengden, men er kun den typen glidemiddel som ikke virker negativ på spermen. Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå