Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har ei datter på snart 8 mnd. Hun har aldri sovet en hel natt, våkner som regel mellom 3-7 ganger fra midnatt til morgen. Hun sover også drlig/lite på dagen. Hun har skreket utrolig mye i sitt korte liv, mange dager opp til 8 timer om dagen. Hun hauser seg opp og blir helt hysterisk. Hun er utrolig urolig i kroppen, klarer ikke å være rolig. Når hun er våken og ikke gråter, farer hun rundt som en virvelvind, fra det ene til det andre (begynte å krappe for ca 1 mnd siden), det virker som om hun ikke har ro nok til å konsentrere seg over hodet. Vi har hatt henne til kiropraktor, akkupunktør og homopat, alt uten virkning. Vi har også vært til utredning hos barnelege på sykehuset, men alt er tilsynelatende i orden. Vet det fremdels er tidlig, men nå er jeg alvorlig bekyret for at hunhar adhd. Noen her som fattet misstanke så tidlig?
Northernlights Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Jeg hadde mistanker om at "noe" var annerledes med han rundt 1 årsalderen. men ikke på grunn av at han ikke sov om natta. Jeg har hatt 6 barn. Ingen som sov over natta før de var minst 12 mnd, og kun et av dem har diagnosen adhd. De venter gjerne til skolealder før utredning her. Men mine mistanker støttet da lærernes. Noe jeg hadde visst i mange år ble endelig vedtatt, og akkurat det er frustrerende, når man som mor har bedt om hjelp i flere år før det..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 3 mnd. søkte hjelp da barnet var 2 år
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Er det noe sted som vil ta oss inn så de får sett på henne nå, eller må jeg vente til hun blir eldre og håpe at jeg tar feil? HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Det er nok altfor tidlig. Jeg hadde forresten et par barn som var veldig urolig da de var små, men som roet seg etterhvert. Så fortvil ikke, det er slett ikke sikkert det er ADHD.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har adhd, men fikk ikke diagnosen før jeg var 32 år. Det er viktig at foreldre sjekker barna sine tidlig, det er ikke gøy å gå et halvt liv å lure på hva som er galt med meg. Jeg brukte lang tid på å bli ferdig med de følelsene. Jeg skrek hver natt i 3 år, sov omtrent ikke. jeg krabbet da jeg var 6 måneder og gikk da jeg var 9. Jeg pratet tidlig, engasjerte meg ofte i lek, men ble fort lei. Det er nok litt tidlig med en utredning nå, men det er flott at du er på vakt. Man gjør barna sine en bjørnetjeneste ved å ikke ta tak i problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå