min første hjerteknuser Skrevet 12. februar 2007 #1 Del Skrevet 12. februar 2007 hei... jeg er stooooooor fan av smertestillende ved fødsel, dette er første gangen jeg skal føde. men plutselig hører jeg at kvinner kan oppleve å få ryggproblemer senere ved bruk av epidural!!! noen som har erfart dette??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8194147-dere-som-har-brukt-epidural-fare-for-ryggproblemer-senere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #2 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har født med epidural begge gangene jeg har født, og er blant de som bare har hatt positive erfaringer med det. For meg har det gitt veldig god smertelindring, og jeg har sluppet unna bivirkninger. Når det gjelder ryggproblemer etter epidural, så kan jeg love deg at det må være ytterst få som får det. Da skal man ha maksimalt uflaks. Det er riktignok viktig at man er helt rolig når sprøyten i ryggen blir satt, rykker man til kan legen som setter sprøyten bomme - og da kan du bli skadet i ryggen. Den mest sannsynlige bivirkningen du kan få av epidural er hodepine og kvalme i noen dager etterpå, men det har jeg sluppet og det er nok forholdsvis sjelden. Det som kan skje med epidural er at den ikke virker, jeg kjenner flere som har opplevd det at den ikke virket som de håpet. Men jeg kan nok trøste deg å si at det mest sannsynlige er nok at det virker på deg hvis du får det. Husk at du kan ikke regne med å bli helt smertefri av epidural, smertene blir betydelig redusert men ikke helt borte. Du vil kjenne riene, men de blir langt fra så smertefulle som de ville vært uten noen form for bedøvelse - hvis bedøvelsen virker som den skal på deg. Du har kanskje hørt skrekkhistorier om folk som har fått kroniske ryggsmerter og blitt lamme etter epidural, men det er så sjelden at det skal du ikke tenke på. Epidural settes alltid av en anestesilege som har spesialisert seg på bla. å sette sprøyte i ryggen på pasienter, de fleste kan jobben sin, så det går som regel bra. Ikke vær redd for å få ryggproblemer av det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8194147-dere-som-har-brukt-epidural-fare-for-ryggproblemer-senere/#findComment-8195529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå